Direktlänk till inlägg 11 juni 2011

Klädinköp och därmed vånda....

Av Sofia - 11 juni 2011 13:53

Det är inte alltid enkelt att köpa kläder. För det mesta "vet" jag vad jag vill ha och oftast (numera) sitter det som det ska... Tyckte jag aldrig förr - kan ha å göra med att man blir mer sams med kroppen allt efter som åren går... Kan vara en möjlig förklaring i mitt fall - vi är alla olika BÅDE när det gäller kropp och inställningen till den. Visst har jag våndats många ggr mest pga pengen -  "ska jag verkligen unna mig det plagget etc. etc.".


Att köpa till sina barn kan vara besvärligt. Speciellt när de kommit ur åldern när allt duger. Statusen på barnen är nu:

Stella (6 år) - allt duger

David (9 år) - allt duger (nästan)

Elin (11 år) - oerhört kräsen 

Jois (15 år) - köper sina kläder själv


Idag har vi varit på stan för att inhandla examenskläder till Elin. Å med tanke på vad det står på hennes rad ovan.... ?%¤&%?/(¤#%& &%¤%&#?"#¤%¤&¤#""

Så lätt gick det ungefär. Jag som ska på fest ikväll och inte ens har öppnat klädskåpet o bestämt vad jag ska ha.... Jag har ju ingen energi kvar.... Vi har letat igenom varenda butik i Nässjö och dratt i varenda trasa... Vi hade till slut med vita jeans + linnen hem.   Nästan lite imponerad av både Ulf o David - att ni orkade igenom affärerna. Tacksam är jag! Nöjd är Elin!


Nu ska jag ta ett glas rosévin och koppla av innan jag hugger in på mina egna klädval till kvällen! Uppehåll i dag...solen nästan syns lite... Var hängde jag vinterpälsen? Jag kanske kan ta den tänkta klänningen i alla fall o så vinterpälsen över den. Blir jag varm så kanske den syns lite... Ser fram emot kvällen hur som helst om det så blir snöstorm!!!!!


Kram!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards