Alla inlägg den 17 juni 2011

Av Sofia - 17 juni 2011 16:43

Det var det första Elin sa när hon efter skolavslutningen fick syn på oss!! Det surrades...det gick ett rykte att Nicke Borg fanns bland publiken i Sporthallen på skolavslutningen. Helt fantastiskt att han när han ändå är i Nässjö för att sjunga på Coverfestival passar på att kolla in Stella, Elin och Davids avslutning.... Det var kanske inte hela sanningen. Minn granne på bänken visste fakta. Nickes systerbarn var med i någon av klasserna från Åker och till slut fick jag syn på honom och tog naturligtvis ett kort ;) David och Elin var synnerligen imponerade att hans fans där men Stella brydde sig inte så mkt.


Barnen sjöng så vackert och tårarna kom som vanligt när jag får se vår pojk och våra flickor tåga in i hallen. Så fina, så glada! Sommarpsalmerna (ja, vi sjöng dem) är så goa att sjunga. Den blomstertid nu kommer! En vänlig grönskas rika dräkt! Inget mäktigt orgelspel men väl en elorgel och jag sjöng så folket omkring undrade....(man ser det på dem).


Traditionsenlig god sommartårta hos farmor och farfar tillsammans med Ulfs bror o familj. Steffi Storme som slutade nian och börjar bandygymnasiet... Riktigt stor flicka nu!!!! 


Två inlägg på en dag...hur orkar jag....hur hinner jag.....sån't trams att hålla på med... Jag tycker det är så KUUUUUUUUUUUUUUL!!!! Kul oxå att nu åka till stan för att deltaga i Coverfestivalen!! För DÄR kommer Nicke Borg att uppträda!!!


   David (3:a från vänster på mellanraden) klass 3 A


  Elin i mitten (hon är längst) klass 4 A


  Stella - förskoleklass (långt till vänster i ljust hår och vit klänning)


   


Å där är han - Nicke Borg - ingen bra bild men visst syns det att det är han!!


     

Av Sofia - 17 juni 2011 11:53

Äntligen här - sommarlovet! Skolan är slut! Minns ännu den grymma känslan av den där morgonen. Kläderna framtagna kvällen före och man kunde aldrig somna (ungefär som kvällen före man fyllde år). Å i mitt fall sammanföll ju det där ett antal ggr... På min tid "förr" när man hade skolavslutning var det ALLTID vackert väder. Nu har jag nu glömt vissa år...kanske det regnade nån gång men det känns som att solen alltid sken. Å på min tid var det mer regel än undantag att vara i kyrkan. N:a Sandsjö kyrka - min barndoms kyrka och det ryser fortfarande i kroppen när jag tänker på klangen av sångerna, känslan av denna lokal. Nu har jag min barnatro kvar men jag anser ju fortfarande att man gott kan vara i dessa kyrkliga lokaler. Det sker ju inte direkt nån övertalningskampanj a' la Bibeln under denna timme...


Vi (Åkersskolan) ska ha avslutning i Sporthallen för 3:e året i rad. För att vara en sådan plats ÄR det stämning och såklart njuter man av varje minut då klasserna framför sina sånger, det fina talet av rektorn, talet till klass 6 som slutar på Åker... Vaknade på morgonen att himlen var fullkomligt öppen men nu - några timmar senare ser det rätt lovande ut.


Johanna har redan klarat av sin skolavslutning. Hon kom överlycklig hem med sina betyg och hade fått två oväntade VG. Såååå glad för hennes skull!!! Nu är kläderna på, Stellas hår är lockat, korten på altanen är tagna och nu är det bara att åka!!


Ha en underbar fredag!


PS. Coverfestival ikväll - ska bli niiiiiiiiiiiice!!


  Även om det inte ser ut som det så är Elin o Jois mkt glada för att det är sommarlov!!


   

I år har vi inga barn på läktaren - alla 3 ska sjunga i var sin klass!!! 

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards