Alla inlägg den 16 juli 2011

Av Sofia - 16 juli 2011 18:49

Det blir ju en del bilåkande på semestern och Radio Rix lr Mix Megapol ljuder för det mesta när vi sitter i bilen. Jag kommer helt klart förknippa denna semester med Veronica Maggio som spelas flitigt. Jag gillar hennes röst – personlig och späd. Hon får till det, helt enkelt. En annan låt som jag älskar att springa lr gå till är Mr. Sexobeat med Alexandra Stan. Jag har (enligt barnen) fått veta att rösten säger mellan varven: ”Åkes ungar….ungar…ungar…Åkes ungar…ungar..ungar” Lyssna själva så får ni höra ;))


Idag har vi promenerat i Visby..igen…vi börjar kunna stan nu. Dessutom åkte vi tuff-tuff-tåget med berättelser om hur staden växte upp och hur de levde här förr. Danskarna var hyggligt stygga mot oss svenskar (för vi har ju inte varit dumma nån gång….) och Gotland övergick inte i svensk ägo förrän på 1600-talet. Om jag skrev fel nu lär jag säkert få veta det… Vi fick en bra lektion i hur muren byggdes, varför de olika tornen heter som de gör etc. Staden gömmer många historier och man har väl bara skrapat på ytan betr. allt som hänt. Vi besökte domkyrkan och det var en fridfull och en enormt vacker kyrka. Har aldrig hört Stella så tyst…hon var förbluffad och imponerad av allt – det syntes.


Efter en sååååå god räksallad på restautrangen Visby bryggeri besökte vi Högklint. Är Gotland vackert var denna plats grädde på moset, pricken över i:et, glasyren på muffinsen, romen i drinken… Så fantastiskt vackert. Bearbetade mina svindelkänslor rätt kraftigt men njöt av den fina utsikten. Dessutom gick vi den 1,5 km långa slingar och fick se Lillklev, Storklev och Rövar Liljas håla… Naturen är mäktig och den gör mäktiga saker… Skulle gärna åka tillbaka.


Till kvällen blir det grill – denna sensation och sällsynta aktivitet på campingen… Jag letar efter lamm i Ica-butikerna men dessa förpackningar lyser med sin frånvaro. MÅSTE man åka till en gårdsbutik för att köpa denna gotländska delikatess?? Å andra sidan är väl inte det så svårt....

God kväll!!!




Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards