Alla inlägg den 2 september 2011

Av Sofia - 2 september 2011 19:25

Jag skriver en sådan rubrik trots att jag har varit på begravning idag. En begravning är ju inte det första man tänker på vid besrkivningen "en fantastisk dag". Men en otroligt fin begravningsgudtjänst i Skogskapellet och dessutom underbart sensommarväder gjorde faktiskt stunden fantastisk. Tårarna kom ideligen och trots att en sjuk och gammal människa får sin befriande vila känns det när man ser de anhöriga och själv tänker på alla härliga minnen. Det är ju alltid sorgligt när någon går ur tiden och framförallt när en människa har gjort så många avtryck som Rolf. Musiken till var helt underbar!! En tjej och en kille som tydligen levde på sin sång och de gjorde den absolut vackraste versionen jag någonsin hört av "Time to say goodbye" och med tanke på den sången "tillhör" Andrea Bocelli och Sarah Brightman förstår man ju vidden av dagens framställning. 


Sen kom väl några tårar förstås...av lite gammal sorg och lessenhet. Minnen om hur jag slutade min historia på RH liksom sköljer över trots år av bearbetande. Pratade med Rolf om det där nån gång - han var iofs inte längre iblandad i beslut och jag vet att han tyckte det var jobbigt.


Sen att jag satte mig på fel sida i kyrkan (släktsidan)...och tog således avsked vid kistan i lite fel ordning kanske...spela roll. Jag tror Rolf förlåter mig. Han har nog mycket viktigare saker för sig. Nu får änglarna det roligt där uppe...och dessutom får de lära sig om ergonomi!!! 


Dagen började så med övning inför morgondagens dop, för övrigt med den kantorn som spelade på dagens begravning, och det gick jättebra! Nu är ju inte Lövhults kapell utrustat med så mycket klangfull akustik men det blir nog bra ändå!!


Efter en solig dag tar vi nu kväll och framöver händer inte så mkt mer än fredagsmys i soffan och YES! Stella is back!!


Kram på er alla!!


Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards