Alla inlägg den 5 september 2011

Av Sofia - 5 september 2011 17:10

Å så regnar det lite igen.... Jag är inte trött på hösten (åtminstone inte när vädret är så härligt i helgen som gick). Däremot är jag hösttrött. Känner mig lite som en klubbad säl... Beror kanske på att jag passade på att starta dagen tidigt då min (numera) skiftjobbande man jobbar kvällen och ombesörjde så barnen kom upp, fick frukost och kom till skolan.


Å nu efter jobbet blir det lite läxläsning med Stella och sedan föräldrarråd på Åkersskolan i några timmar. Intressanta diskussioner äger rum om diverse situationer i skolan. Det mesta fungerar mycket bra på Åkersskolan men det blir nog lite prat om att gympasalen inte räcker till, att skolan är lite för trång för alla elever, att maten antingen är si eller så.. Viktigt förstås men ibland känner man och allra helst nu - pengarna räcker ju inte till... Stora svarta hål ska fyllas med kosing som inte finns. Jag avundas ju inte direkt politikerna som får ta de kniviga besluten..


Fenomenet skiftarbetande man har sina fördelar. Hemmalagad lasagne stod på bänken när jag kom hem idag (Ulf hade fixat innan han gick hemmifrån). Å det märks att han var kock i lumpen - det finns mat för ett helt kompani (läs frysen). Lite lessamt förstås att inte ha honom hemma i soffan - är ju van vid att facebooka tillsammans med honom. Han vid sitt konto och jag vid mitt ;)))))) Jag som kvinna kan ju åtminstone samtidigt kolla TV'n och kommentera det jag ser....


God kväll!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards