Alla inlägg den 28 september 2011

Av Sofia - 28 september 2011 19:48

Idag har jag börjat ett nytt liv! Å nu menar jag administrativt sett. Kom till jobbet och min hjärna börjar med att gå igenom sånt som inte får glömmas bort och saker som måste kollas upp. Mitt system för detta är lappar! Små notisar i olika färger, knalliga färger i grönt, rosa, gult och orange…. Att ha den billigare varianten i fesgult gör tillslut att man inte ”ser” dem. Detta system funkar hyfsat bra, problemet är att jag skriver så illa och slarvigt – har svårt för att tyda när det går för fort. Vissa lappar har jag ibland fått slänga när jag t.ex kommer tillbaka efter en helg och faktiskt inte fattar vad jag menade. Man får ju bara hoppas att det inte var nåt jätteviktigt!


När jag såg alla mina lappar på morgonen idag fick jag nog. Kan inte ha det såhär längre. Skrivbordet ser ju ut som ungarna håller på att lägga memory (fast i olika färger då;). Hittade en ny funktion under flik ”uppgifter” i Out-look. Helt perfekt! Här skrivs varje litet kom-ihåg in och typsnittet Times är ju inte speciellt svårt att tyda. Överskådligt och man ser hela beskrivningen. Dessutom kan man skriva in slutdatum vilket i sin tur påminner mig. Strålande teknik! Små finesser som förenklar arbetet.


Å så GRATTIS och HURRA min älskade storebror Anders på 50-årsdagen.    Lika otroligt att jag trillade över 40-strecket förra året, lika otroligt är att du är 50 år idag. På lördag blir det fest HELA dan.

         

Öppet hus i N. Sandsjö Bygdegård som sedan fortsätter för nära och kära. Ska bli sååå kul. Å ja!!!! verserna är klara – lovely. Tämligen riskfritt att skriva här för han läser inte min blogg. Han hinner inte – han har inte hittat hit ; )


Ha en fin kväll!!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards