Direktlänk till inlägg 15 oktober 2011

Sparkdräkt för tonåringar...

Av Sofia - 15 oktober 2011 16:59

Så kom det där SMS'et som Johanna gått o väntat på. "Ditt paket har anlänt". Idag hämtade vi ut hennes Zipperall på Ica Kvantum dit Posten så hyggligt levererat den. Denna hemska designidé som på något vis inte alls är ny. Hade ett gäng sparkdräkter till varje unge...de där med knappar i hela grenen då det skulle vara smidigt att byta blöjan. Det är nya tider nu. Nu går dragkedjan ända upp till huvan och varför kan man ju undra? När Johanna glad i hågen hoppade i den gick mina tankar till både Teletubbies och Ku klux klan vilket i sig låter som en riktigt otäck kombination.


Den ser för djävl.... ut helt enkelt. Dessutom kostar den pengar, den är inte billig! Zipperallen är iofs något mindre dyr än den s.k One Piece vilket man får vara lite tacksam för att hon inte valde. Men ett barnbidrag rök...bara för att ha att mysa i. Förvisso säkert skön, väldigt skön... Jag hörde mannen i huset säga: "Det värsta är att det dröjer en månad sen har du en likadan". Han syftade på mig.... Näpp, aldrig i livet. Jag är tillräckligt soffig i mina svarta mjukisbrallor och svarta fleecejacka då vardagen börjar (i samma sekund jag kliver innanför dörren efter jobbet).


Men allt klär ju en skönhet.... Detta plagg förändrar helt plötsligt ett uttryck, ett bevingat ord. INGEN, absolut INGEN kan vara fin i en Zipperall/One Piece. Möjligen, möjligen en bebis och då heter det sparkdräkt!


Snart kommer våra goda vänner Sus o P-A + familj. Djungelkyckling och pärontårta står på menyn! Nice och trevligt! Längesen vi träffades och det är alltid lika kul o trevligt!!


Trevlig lördagskväll på er därute!!!


  Va glad man blir med en Zipperall!!!   Dragkedjan går ända upp...funktion? Nån som har ett tips mer än att man slipper se sin omgivning??

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Av Sofia - Söndag 14 april 19:37

Idag hade jag tänkt att göra så mycket, vara duktig och städa bilen och påbörja städning av växthuset. Ville inte vara ute en minut extra i denna hårda vind eller full storm. Blev inget med ovan sysslor men man kan ju vara duktig inomhus. Aska ur bra...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards