Alla inlägg den 1 januari 2012

Av Sofia - 1 januari 2012 12:33

Oskrivna blad...allt framför oss är antaganden, kanske och möjligen! För inget är ju självklart någon gång även om vi oftast vill tro det och tycker det ska vara så. Vi vet inget om nästa sekund. Att få vara här med våra nära...hur länge? Att vi får uppleva dagarna som kommer kan ses som en gåva som vissa av oss, tack-o-lov de flesta av oss, får uppleva!


Tack för ett nytt år! Det började i natt till smaken av en liten klunk champagne. Vi hade förmånen att få ha alla våra barn med oss, dessutom i ett vaket tillstånd. Stod mitt i skogen med granarna som enda grannar. Raketerna lyste för några sekunder upp himlen och just i detta ögonblick var inget annat viktigt. Carpe diem - ska kanske inte avslöja mitt nyårslöfte för då uppfylls det väl inte - men jag ska försöka leva lite mer för stunden och sluta oroa mig för allt innan det har hänt! Tränar ändå rätt hårt på detta men misslyckas ofta!


Idag - 1 januari 2012 - inget särskilt händer. Julen plockas så sakteliga ned från hyllor, fönsterbrädor och grankvistar. Tomtenissarna får krypa ner i sina lådor och sova några månader till nästa gång. Pepparkakshuset får stå till nästa helg så Stella får va med och krossa.. Det är vemodigt men samtidigt skönt! Julen är över för denna gång och nu inväntar vi ljuset!!!


Å så TACK fam Pettersson för en jättetrevlig o god nyårsafton! Kul att även de minsta töserna fick vara med om 12-slaget detta år ;))


 

Jag, värdinnan Susanne o hennes svägerska Marie

 

P-A och svågern Mikael

 

David, Elin, Jois och Stella tar av de goda faten...

 

Glitter-Tindra och Stella

 

Jois, Alexander och Elin

 

David, William och småtöserna

 

Ulf o jag

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards