Alla inlägg den 3 januari 2012

Av Sofia - 3 januari 2012 20:43

Istället för att bestiga bergen...kan man krossa dem - bit för bit. Mala ned dem tills de flesta problemen är borta. Lite så har det känts på jobbet idag. En dag med "flow". När man betar av grej efter grej och sånt som legat ett tag kan sorteras undan. Å det som till en början verkligen var Mount Everest visade sig bara vara Tomtabacken. Tomtabacken inger i och för sig respekt men är något lättare att nå. Ja, ni fattar - en bra dag på jobbet helt enkelt! Fortfarande lite tomt på kollegor i korridoren men vi som håller ställningarna har trevligt!!!!


Jag hade tänkt att ta en löpartur när jag kom hem men av någon OUTGRUNDLIG anledning kände jag inte för det när jag gick ut. Snöblandat regn och hård blåst på tvären... Näpp! Jag tog en skön cykeltur inomhus till bra musik. Å där på sadeln när svetten lackade och pulsen var hög kände jag det igen...nyårslöftet ni vet... Carpe diem! I detta nu är jag. Jag lever, jag är frisk. Ser mina barn framför mig - Elin satt i soffan och "var på datorn", Johanna gjorde smoothie i köket. Just nu - vad bra det är! Jag har fått mycket att vara tacksam för. TACK!


I morgon ska jag krossa mer sten...för den tar ju liksom inte slut. Jag har ju betalt för att jobba i brottet : )


God kväll!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards