Alla inlägg den 8 januari 2012

Av Sofia - 8 januari 2012 13:59

Det är lite som att vandra omkring i en film....omgivningen är vintervit och vacker. Solen är lite blyg men vågar sig då och då fram. När jag var i höjd med Holmgrens och går Sörängsvägen ner mot stan och ser stadshusets torn - ja, det är mitt Nässjö och jag gillar denna stad!!


Mitt förhållande till snö och kyla är inte det bästa - det vittnar denna blogg om många gånger... Faktum är att när vi har trillat över nya året och är inne i januari känns det mer....ok. Det kan inte knäcka mig nu när årets sista kvartal har passerats och även förskonat oss mot 20 minus och 3 meter snö.. (kändes i varje fall så förra året). Däremot är det tuffare att gå en 2-timmars promenix på knuggligt och småhalt underlag i kängorna. Helt slut nu ;) vilket i och för sig är en skön känsla. Kan ju ha att göra med att vi hade gäster igår - i säng vid 02.00 Jättetrevligt och timmarna bara trillade iväg. Fick en otroligt fin tulpanbukett som nu står och ropar "vår" på köksbordet....


På tal om film kollade jag vad stadens biograf hade att erbjuda för dagen. Tre filmer och jag vill se dem alla. Stig-Helmer, Sherlock Holmes och därefter The girl with the dragon tattoo. Som det känns nu sparar jag dock samtliga till ett senare tillfälle. Ryggläge i soffan är så mycket mer lockande. Barnen åker pulka med kompisar (se där - en ytterligare fördel med det vita) och rester från gårkvällen får bli dagens middag. Sedan ska jag vila mig i form till morgondagen då plikten åter kallar!!


Ha en fortsatt skön söndag!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards