Alla inlägg den 9 januari 2012

Av Sofia - 9 januari 2012 20:20

Vi är ett antal...ett antal föräldrar som har milleniumbarn. De bebisarna som är födda år 2000. Jag vill inte PÅ NÅGOT sätt vrida klockan tillbaka men om jag ändå gör det för ett ögonblick.... 9 januari år 2000. Höggravid och har gått över tiden två veckor. Låg sjuk i influensa den sista tiden och var mer eller mindre sängliggande - not fun! Man längtade...hade längtat länge....för det första i ett par år efter syskon och sedan i 9 mån efter ett syskon...lillebror eller lillasyster. 


Sitter o bläddrar i Elins fotoalbum (man glömmer ju som bekant fort..) och tänkbara namn vi funderade på va Stella (jag fick inte igenom det då....;), Ellen, Alice, Alma, Louice, Victoria... En pojke hade fått namnet John, Joakim eller David (han kom ju som tapper 3:a). När vår lilla tös såg världens ljus den 11 januari fick hon namnet Elin efter sin gammelfarmor som lämnade jordelivet bara några dagar före det nya året.


Hittade en några rader jag skrev när jag var i vecka 19. Brukar inte dikta på rim...det är svårt att gjuta känslor i orden när man letar rim... Dessa ord är ändå mina och de kommer från och mitt   


Snart kommer en ängel hit

Solens strålar värmer oss

igen

Stannar upp! Tid - bli min

vän

Låt en enda minut 

stå still

Sekunderna leker ändå som 

de vill

Tids nog kommer hösten 

hit

Snön gör vår trädgård

vit

Just i år längtar jag till denna

syn

För då kommer en ängel till oss

från skyn


Sigrid juli 99

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards