Alla inlägg den 10 januari 2012

<3

Av Sofia - 10 januari 2012 20:20

Låg sömnlös i natt....av olika anledningar. Tankar på jobb, tankar på annat.... Jag hade Elin, Stella o David bredvid - det var varmt, trångt och fullmåne. Jag spelade Wordfeud (ja, det finns fler nattugglor) och tittade runt på Facebook. Å där mitt i natten när jag redan kände mig mer än ensam läste jag att fina Sara Henriz har lämnat oss. Hon förlorade en lång kamp mot canern och det känns så maktlöst jobbigt. Ett sorgligt besked som förvisso var väntat men jag hoppades, hoppades in i det sista. Under kan ske! Men icke! Orättvist, obönhörligt - livet är skört! Jag läste gamla meddelande som hon skrev för ett år sedan. Hon var sjuk ett tag men hennes ord andades hopp och tröst - det här skulle hon fixa! Ödet ville annat...en människa full av liv förlorar just...livet!


Ett så vackert inlägg på hennes logg som hennes make hade skrivit. Hon ville att hennes sida skulle leva vidare, för vänner - för våra tankar och kärlek. På något sätt så fint! Ord som saknas men när de kommer tröstar de och hjälper....att läsa andras ord hjälper. Hon var så älskad och så omtyckt, en glädjespridare. Hon gjorde avtryck! De finns kvar. Hon finns här men på ett annat sätt! Varje gång jag blundar ser jag henne komma...på grusgången ner till vårt hus i Sandsjö. Med ett stenkast mellan våra hus var våra liv under många år sammanflätade. Å minnet av detta...finns kvar!


Idag har mina tankar varit hos hennes familj och de närmsta! Ofattbara tanke - två små flickor förlorar sin mamma! Siri 7 (precis som Stella) och Ines är 5 år. Tårar som aldrig vill sluta komma... Som jag skrev i natt - "Himlen blev ljusare nu"!!!


  

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards