Alla inlägg den 28 januari 2012

Av Sofia - 28 januari 2012 12:59

Inte hörde jag att pianot vi har var ostämt. Det var det dock...rejält dessutom. Nu har pianostämmaren varit här i drygt två timmar och börjar bli klar. Jag har bara varit ägare av klenoden i knappt två år så jag har inte koll på när förra stämningen gjordes...men han har haft att göra. En trevlig kaffestund blev det oxå och det visade sig att han var gammal bandymålvakt från VBK. Många matcher hade han "stått" på Skogsvallen - på den tiden då NIF (för det första) spelade i samma division som VBK....o då även NIF var bättre än de svartgula......


På tal om bandy...blev gårdagskvällen en mycket trevlig kväll. Kallt var det men det gick ingen vidare nöd på oss spelarfruar inne i klubblokalen. Där blev vi varma även innanför västen. Å matchen slutade oavgjort 5-5. Min man gjorde måååååål! Jag missade det från fönstret men gläjdegesten var synlig. Undra just vem som blev mest förvånad efter denna insats? Motståndarna, medspelarna eller han själv? Vår son David blev ungefär lika stolt över sin far som vi blir över sonen när han gör något riktigt bra på plan.


Avslutningen på Akropolis med god mat blev mycket trevlig. Satt kvar till kl. 00.00 och tjatade med vännerna innan en taxi fick ta oss hem i kalla natten.


Efter en bit ugnspannkaka ska jag ladda upp för en löparrunda. Trotsa kylan och ladda med någon bra låtlista. Sedan ska jag hjälpa igång Elin med hennes hemkunskapsläxa - baka bröd! Händer inte så ofta numer att jag själv startar ett bak så en färsk bit till kvällen blir förhoppningsvis ovanligt gott!


Ha en fortsatt skön lördag!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards