Alla inlägg den 30 januari 2012

Av Sofia - 30 januari 2012 21:17

Grattis mamma på namnsdagen!

Grattis till mig själv på namnsdagen!

Grattis Stella på namnsdagen!


Inget vi direkt firar men när namnet dyker upp i kalendern är det ögonfest! Stella och jag heter det i andranamn, mamma har det som tilltalsnamn. Har tilldelat min mor ett grattismess så hon känner sig ihågkommen! Undra just om jag blir ihågkommen.......?   


Kallt, kallt, kallt....klädde på mig rejält för att promenera till jobbet på morgonen. Kan konstatera att jag köpte en mycket bra mössa i Stockholm. Å den behövdes... Är man bara ordentligt klädd funkar det att ta sig till jobbet till fots även när temperaturen i Målen visar 10,3 minus. Jag längtar dock till.....ja våren...till de där mornarna där man går i "bara" linne o kjol. De är inte många men de finns ju där borta i maj och framåt...


Nyss hemkommen från föräldraråd i Åker. Ett gäng glada och drivna föräldrar + rektor + ett par politiker som träffas och diskuterar skolan och dess framtid. En givande kväll som trots en försvunnen familjekväll GER energi! Undertecknad skriver protokoll och nu gäller det bara, att som alltid, kunna tyda sina kråkfötter. Å så har jag mage att gnälla på David när han skriver slarvigt.... Han måste fått det från någon?


Nyss intagit kokta ägg, knäckebröd + yoghurt. Tröttnar aldrig på det...tack och lov får man väl tillägga. Skulle bli jobbigt annars eftersom det tydligen är den enda menyn jag orkar med om kvällarna (nästan).... Väljer bort programmet "mammor och minimodeller" ikväll.... Vill helt enkelt inte se!


I morgon tisdag..veckan är igång!!!


Gokväll!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards