Alla inlägg den 20 mars 2012

Av Sofia - 20 mars 2012 16:21

För det är väl en typ av frihet att få körkort. Ta körtkort kanske det heter för man "får" verkligen inte ett exemplar. För dyra och många pengar ska den där plastlappen erhållas. Otroligt kul för min brorsdotter! Tror jag rätt skålar hon inte i champagne i kväll...det blir nog åka i bil!!  


Jag minns själv känslan, den där dagen i oktober 1988, när jag lyckades med min uppkörning. Obeskrivlig glädje över att jag hade...just lyckats!! Det var fler starka minnen av denna dag.... När jag kom hem från skolan blev det premiärtur med granntjejen Sara Henriz och man kände ju sig hur cool som helst. Vi var i Bodafors och vände, vi gick ur bilen och när Sara skulle dra igen sin bildörr sprack rutan. Alltså - det var verkligen ingen extremt hård smäll och jag minns hur paffa vi blev båda två. Glassplitter överallt!! Mina föräldrars vita SAAB 900 var rätt ny och på verkstan sa de "att det måste varit spänningar i bildörrens glas".


Krossat glas är värdsliga ting och att vara sängliggande i feber är också värdsligt. Är dock idag så pass pigg så jag har läst ut (med tanke på glas) Karin Wahlbergs kriminalroman "Glasklart". Jättespännande och helt klart mycket läsvärd. Att ha ihjäl en människa och sedan lägga honom i en majbrasa...rätt krångligt sätt att utplåna spår om du frågar mig. Historien bakom mordet visade sig vara hämd för gamla otäcka synder och man kan verkligen förstå motivet. Såja, nu berättar jag inte mer....läs själva - mycket bra! Författaren hade tydligen 7 tidigare romaner i sin samling så jag lär nog läsa ytterligare någon.... Jag älskar böcker där man samtidigt lär sig något. Nu handlade det om glasblåseriet och dess historia i Glasriket. Hur glasblåsarna en gång för länge sedan kom till Sverige och bosatte sig just där, spred sitt kunnande vidare.


Missar sista gången Yoga idag. Mycket synd men tyvärr finns det inte på kartan att inta ställning "krigaren"  - för tillfället krigar jag mest mot snor och huvudvärk!


Ha en fin kväll!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards