Alla inlägg den 24 mars 2012

Av Sofia - 24 mars 2012 20:01

Lördag! Sol! Varmt! David är redan på fotbollsträning (inför Fadis-cupen nästa lördag) och vilken syn som når mig i hallen kl. 09.00 Min älskade make har börjat RENSA ut vintern - den sysslan jag brukar ta tag i, i mitten på april. Det står 78 par skor (okej då...bara 27 par) med influens av vinter på hallgolvet. Vantlådorna hade oxå gåtts igenom och det är ju lite kul att se 7 omaka vantar på golvet. 7 par där maken fattas??? Ja, ja...företag som säljer vantar ska ju övereva de oxå...men familjen Renstigen 11 behöver ju inte alltid vara den som går först och helsponsrar..


Ner på stan och jaga vårgrejer. Som smålänning jag är blir jag överlycklig när jag tror jag är "vinnare" och köper på specialpris och lite REA. En ursnygg vårjacka som egentligen har kostat 600 kr och nu var nedsatt till 480 kr. Köpte strl 40 till mig och 38 till Johanna - vilket kap!! Jackorna gick som smör...under tiden vi var där. Funderade först på rött men varför överraska - svart blir bra!! Undra förresten vem som är vinnare....? Sedan blev det gott fika hos svärföräldrarna på deras altan. Varmt som på sommaren och det blev en mycket trevlig stund! 


Eftermiddagen bestod av långpromenad. Vad jag blir lycklig när jag känner att kroppen orkar och är frisk. När jag var hemma efter två timmar kändes det som om jag kunde ha travat i några timmar till... Det är underbart!! Till kvällen fick vi äta hemkunskapsläxa av Johanna. Bakad potatis med två olika röror (en veggo förstås), honungsmelon och god sallad. Så gott och nu blir det soffslappning!


Ha en nice kväll!! 


Varsågod - lite säääääkra vårtecken!!


 

Studsmatteframtagning!!!

Första grillen!!  

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards