Alla inlägg den 27 mars 2012

Av Sofia - 27 mars 2012 19:53

Gött mos - så beskriver man tydligen något som är väldigt bra. Har missat detta uttryck men fick det förklarat för mig för ett tag sedan. Å då - den dag som denna när min älskade underbara (nästan alltid ;) snart 16-åriga dotter har kommit in på estetiska programmet på Brinell till hösten, är så vansinnigt gött mos! Förvisso ett preliminärt besked men det känns ändå så.....just gött!! Annars är jag ju inte så förtjust i mos...inte alls faktiskt. Spetsar man moset med falukorv blir det en kombo jag enkelt kan undvara.


Däremot kan jag inte undvara Yoga. Idag startade fortsättningskursen på 7 ggr. Vad det är underbart!!! Kanske inte helt lämpligt att utöva med spår av förkylning i kroppen (hostattack på avslutingens avslappningsövning) men men... Jag riktigt känner hur smidig och vig jag börjar bli i kroppen. Go i kroppen under filten sitter jag här nu i soffan med mina 3 äldstingar och kollar halv åtta hos mig. Mys på hög nivå - en helt vanlig tisdag!!


Filosoferar lite oxå.... Man ska aldrig säga aldrig.... Den läxan har jag fått lära mig under mina år på jorden. Det finns saker jag sagt och gjort som jag ångrar och jag har fått (får även idag då och då) leva med den bittra eftersmaken. Det värsta är när andra människor som faktiskt har betytt en hel del för mig…gjort upp med vad de tror är sanningen. En sanning som sedan spolieras av deras egna handlingar. Vad var det jag sa? Av mina egna handlingar har jag lärt mig att inte döma någon annan. Det är okej att tycka. Tycka att någon har gjort något fel eller galet. Att döma däremot - har INGEN människa rätt att göra!! Hur lyder uttrycket? Man ska "vandra tusen mil i mina skor innan du dömer"... Du kan ju aldrig veta bakgrunden till varför saker o ting händer vissa individer. Saker och ting är inte alltid som de verkar!! Att bilda sig en egen uppfattning innan du tycker för mycket är väldigt bra!


Jaha, det var ju ett flummigt stycke och jag kan väl av förklarliga skäl inte precisera...men orden är rätt viktiga ändå!! 


Ha en fin vårkväll alla därute!!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards