Alla inlägg den 6 april 2012

Av Sofia - 6 april 2012 16:52

Dagen började ju inte kul. Elin mådde illa och var blek som ett lakan. Hur gör vi nu? Att följa med på släktmiddag är väl inte bästa beslutet med tanke på smittorisken. Att vara hemma själv är väl inte heller helt okej med tanke på magsjukesymptom. Ulf var hemma med Elin och vi andra begav oss till Torset för påsksamvaro och god mat. Känns så tråkgit att åka iväg själv men så är det ju ibland. I brist på gäster blev min goa moster Karin inbjuden. Trevligt!!!


Maten var underbar som alltid. Uppdukad på gamla spisen i hörnet vilket ger ett ännu läckrare intryck. Laxrullar, ägghalvor med räkröra, svampkrustader, mozzarella och tomat sallad, köttbullar och goda gröna tillbehör.... Mätt ;)) När vi fått kaffe och bakelse var det dax för hemfärd och lämning av Stella. När vi gick ur bilen sa hon: Jag kommer att sakna dig mamma! Hjärtat smälter lite då...och det känns lite svårt att prata. "Jag kommer att sakna dig oxå", svarade jag. Då svarade hon med ett leende: "Det tar snabbt till nästa fredag, det är bara 7 dagar". Ja, man undrar vad som rör sig i hjärnorna på dessa växelvis-boende-barn...


Nu har jag landat i soffan en dryg timme. Softar, bloggar och spelar WF! Vi är bortbjudna ikväll. Känslan av hunger lär jag antagligen inte känna på flera dagar...hm...men det ska bli mycket trevligt att träffa trevliga grannar!!!


Ha en fin kväll!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards