Alla inlägg den 17 april 2012

Av Sofia - 17 april 2012 20:34

"Å det som har varit lämnar ni bakom er, det som kommer lämnar ni utanför detta rummet". Det är nästan alltid Yoga-lärarens första ord när vi lägger oss på mattan. Men idag....när jag klev in i det där rummet hade jag med mig hela Nässjös investeringsbudget - i SKALLEN. Å det blir rätt fullt då kan jag säga.. Hur stor blir den preliminära kaptialkostnaden på ett förskolebygg på 15 miljoner....? Har suttit med detta nu i många timmar och det gäller att hålla tungan rätt i mun när man skriver excelformler för ränta och avskrivningar. I och för sig bara preliminära siffror men de ligger ju till grund för en mängd budgetar så det ÄR viktigt. Siffrorna jag idag släppte ifrån mig känns som en rätt tung sten från hjärtat. Otroligt intressant och stimulerande att arbeta med men som sagt....det är ju inte bara en styck förskola att hålla reda på... 


När jag väl släppt pengarna kändes Yogan idag mer än behövlig. Efter en (troligen ;) för lång löparrunda i lördags har jag varit lite stel i kroppen eller full med träningsvärk. Ja, ja.....det går över. Fick ett skrattanfall oxå...låg i en ny Yoga-ställning och instruktören sa: "Denna heter liggande duvan". Jag tittade på Johanna och fick bryt... Jag kvävde dock ljudet men tårarna bara rann.. Tecken på att jag är flamstrött!!


Å så blev vi bjudna på 16-årskalas på lördag. Kusinen Simon i Sandsjö fyller år. Föräldarna hade "kommit på" att han fyllde vilket han förvisso gjort 15 gånger på samma datum - 26 april. Förstår precis hur de menade även om det lät lite kul. Helgerna i maj är redan fulla med släktträff, konfirmation, Johannas kalas etc. så det gäller att hugga ett datum när alla kan. Å alla kunde just på lördag - flax!!


Ha en härlig kväll!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards