Alla inlägg den 20 april 2012

Av Sofia - 20 april 2012 19:20

16 h av mina 40 arbetstimmar denna veckan har gått åt till möte. "SAM" som det står i Outlookens kalender. En kvart före, plingar det till och påminnelsen välkomnar mig så jag inte ska glömma...... Sammanträden måste finnas men ibland kan de onekligen kännas som tidstjuvar... De stjäl tid från ordinarie arbetstid för att uttrycka saken på ett annat sätt. Veckans möten har varit bra och eftersom projekt byte av ekonomisystem är i full gång kommer det bli många många möten om just detta. Efter varje sammankomst fyller det samtidigt på med nya uppgifter...det är ju så! 


I eftermiddags tog jag fritt, både från möte och arbete. Jag nyttjade några av mina många flextimmar och följde med min make till IKEA. Det var HANS förslag å det händer inte ofta så jag nappade direkt. Vi startade med lunch på restaurangen vilket är både gott och prisvärt. När man sedan kommer till kassan med sin bricka är det inte så attans billigt längre. 3 kr för brödbiten, 5 kr för vitlöksbrödet, 3 kr från lingonburken....etc. etc. Mycket smått fyller på och till slut har man ett helt vanligt "äta-ute-pris". Med oss hem fick vi en klädbyrå/sängstomme till Davids nya rum, två blåa runda mattor till hans golv, 12 nya blåa vardagsglas samt SERVETTER!!!! Har ALLTID med mig servetter från IKEA om det så bara är just servetterna. 


Nu står fläskfilégrytan och klyftpotatisen i ugnen och vi ska snart bänka oss vid matbordet. Elin är på filmkväll hos en kompis så vi blir bara fyra i kväll. Blir nog lite Let's dance oxå...trots alla förb.. reklamavbrott.


Ha en go fredagskväll vad ni nu hittar på!!!


PS. Jag berör inte "vädret" idag...blir på bättre humör om jag låter bli....

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards