Alla inlägg den 20 maj 2012

Av Sofia - 20 maj 2012 21:02

Det blev en riktig höjdardag! Såklart!! Släktträff på pappas sida! Detta år ägde Karlsson-dagen rum i Borensberg där en av mina kusiner, Eva-Lena Frick bor med sin familj. Tillsammans med lillasyster Mia Karlsson (Sollefteå) bildar de två gren ”Uno” vilket då var min farbror. Gren ”Ingvar” – min äldste farbror representerades idag av kusinerna Rolf och Bosse med familjer och naturligtivs en massa barn och nu t.o.m ett barnbarn. Dagens yngsta medlem – lilla soliga Nellie. Min egen gren ”Kenneth” var också på plats såklart med fru Gunilla och mina syskon och nästan alla barn.


Dagen till ära – sol och varm och efter att ha kört lite fel innan vi landade på Örngatan…smakade det gott med 11-kaffe. Därefter tipspromenad med frågor som handlade om gren ”Uno”. En vacker slinga att vandra utmed sjön Boren. Vår David var så imponerad av Eva-Lenas os-deltagar-medalj så han tog t.o.m kort på den ;) Å en fråga handlade just om det – hur många ggr Eva-Lena och Mia tävlade i längdskidor i OS – rätt svar = 2 ggr. 1984 och 1992! Häftigt!!


En kanongod buffé mättade våra magar och sedan var det kubb-turnering. Gren Karlsson var sämst och katastrofalt dåliga…. Nerver? eller berodde det på att jag inte höll i pinnarna… Knappast troligt med sista alternativet. När vi hade tagit traditionella släktkort tackade vi för oss och eftersom David har läst om Göta kanal i skolan så stannade vi till vid slussen inne i Borensberg! Därefter tog vi turistvägen hemåt Småland! Vackra vackra väg!!


TACK kära Eva-Lena och Mia för en kanondag!!!! Kraaaaaaaaam!!!


 

Värdar för dagen! Kusin Mia och Eva-Lena + Isabel

 

Mia fixar vid den gooooda buffén!!

 

Hannah snart 4 år...kusin Mias flicka

 

Gren Karlsson

 

Nellies föräldrar, Ida, far o mor + Anders näsa...

 

Bror Anders o jag (i en alldeles för VARM klänning för dagen.....)

 

Kusinerna Bosse o Rolf m. fruar + min svägerska Lotta

 

Soliga Nellie - 6 mån!

 

Gren Ingvar hade nerver av stål...

 

Gren Karlsson imponerade INTE i kubbspelet....

 

Hela högen!! Tänk va farmor Hildur och farfar John måste mysa i himlen!!

 

Elin o David vid slussen

Göte kanal vid Borensberg  

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards