Alla inlägg den 4 juni 2012

Av Sofia - 4 juni 2012 20:00

"Juninatt blir adrig av, liknar mest en daggig dag". En strof från en av de vackraste dikter jag vet. I varje fall en av de dikter som framkallar känslan av hur något är. Kan se och ta på skymningstimme som inte riktigt vill och solen som krampaktigt inte vill släppa taget om vår del av världen och låta natten bli av. Dikten "Juninatten" av Harry Martinsson har jag publicerat förr under junis första dagar så den finns på bloggen för den som vill läsa.


I dag har jag fått tillsänt mig en dikt från en vän som var så otroligt tänkvärd och vacker. Jag avslutar denna den 4:e juni med följande rader och skänker några extra tankar till två av mina vänner. Min bästa vän Susanne som jag av någon outgrundlig tanke glömde att omnämna i min blogg den 25:e maj (vilket är hennes födelsedag). Några extra tankar till min "syster" Johanna Brodd som firar sin födelsedag just idag!!! Grattis!

          

 

 

Var glad, min själ, åt vad du har:

Nu har du hundra sommardar,

och detta är den första.

 

När solens lopp sin ände tar
så har du nittionio kvar,
och någon blir den största.

 

Giv noga akt på var du står:
i morgon är med ens igår,
den går så fort att vandra.

 

Lägg märke till att vad du får
är hundra sommardar per år.
I morgon är den andra.

                                                                   

        
 ” Kajenn” Caj Lundgren

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards