Direktlänk till inlägg 5 juni 2012

Lite läcker??

Av Sofia - 5 juni 2012 19:18

Ville vara lite läcker för en gångs skull... Vara lite lyxig och göra nåt som jag inte alltid gör. Jag läser så mycket fint och gott men ändå blir det oftast det vanliga en fredagskväll... Det ÄR inget fel på tacos - jag skriver inte det. Men ibland kanske man skulle vidga vyerna något och göra...just annorlunda. Jag har nyligen läst om serranorullar. Fyllda med ost och färska fikon. Har ALDRIG köpt färska fikon och idag blev det alltså en vända till ICA för att köpa detta och serrano-skinka (eller prosciutto eller parma) - går nog lika bra?? Vilket som är dyrast/bäst - keine ahnung.


Tänkte ta några fikon men tog TVÅ när jag såg priset. 13 kr styck = STYCK! Shit - är det rent guld jag köper. Det måste ju vara nåt så in hästväg gott? Min man kollar nu mycket koncentrerat på fotboll (träningsmatch Sverige - Serbien) men han lär ju kika in på bloggen med tiden... Det kommer att styrka hans argument att inte handla Kvantum kan jag ju tillägga. På fatet på bänken ligger nu serranorullar fyllda med ost o färska fikon (jo, jag tjuvade en innan och det var himmelsk gott). Om det sen berodde på att de var fyllda just med färska fikon eller om jag är hungrig så jag kan dö, är frågan... Till detta serveras ljummen färskpotatissallad med fetaost, sockerärtor, salladslök, tomat och en god vinäger. 


Frågan är vem som blir lyckligast över kvällens kulinariska äventyr. Tacovana tungor lär inte jubla men jag som nyss har blivit lite läcker är ju nöjd och glad!! Bon appetit!


Vädret....njae - försöker inte tänka så mycket på det. Det blir bättre då. Jag vill att det ska vara fint i morgon när Elin ska dansa i Stadsparken och Höglandskåren ska spela och fina Pernilla Fogelström ska sjunga vår Sverigedag till ära!!!! Sol och vackert väder TACK!!!!!


Go kväll!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Onsdag 27 mars 19:24

Medborgarbudget - en värdefull demokratisk process. Ut på tur! Förmiddagen ägnades åt att besöka resultatet av medborgarbudget i våra kransorter. En demokratisk process där folket får rösta och bestämma vad som blir verklighet av pengarna. Så värdefu...

Av Sofia - Tisdag 26 mars 18:58

Igår kväll var det gruppmöte för vårt parti, Centerpartiet. Bra diskussioner och gott fika - tack Tommy, engagerade medlemmar och god stämning. Vad kan man mer önska tänker jag. Det är mycket som händer och det stundar ett EU-val eller EP-val som det...

Av Sofia - Lördag 23 mars 16:38

I går morse fick jag bevittna hur den sista elstolpen fick fot, eller hjul. Luftledningarna är nu borttagna här i vårt område och en traktor for iväg med den. Äntligen blev vi av med vår fula ledning som förstör våra utsiktskort. Det är verkligen ett...

Av Sofia - Fredag 22 mars 19:07

Samarbete och samverkan är ett ord som har genomsyrat arbetet i kommunen sedan jag tillträdde för cirka ett år sedan. Det har verkligen gjort oss alla mycket mer medvetna om fördelarna att samverka både när det gäller det på politiska planet och i ve...

Av Sofia - Onsdag 20 mars 20:43


Skön tystnad smeker mitt öra Endast vinden hörs och läker mina vintersår Snövit matta lurar mitt öga Jag ser vinter men känner vår Kylan biter i min kind och håller isen envist kvar Från klockan sex till sex ser jag sjö och horisont Marstid...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards