Direktlänk till inlägg 16 juli 2012

Äntligen framme på öa!!

Av Sofia - 16 juli 2012 17:37

Å så var vi äntligen i hamn, i mål - vår slutdestination Gotland!! Det hade varit sjögång på morgonen i Visby så båttiderna hade förskjutits c a en timme. Inte det roligaste att få höra när man kommer till Oskarshamn och väntetiden blir två timmar för otåliga barn men det kunde varit värre. Det kunde ha regnat. Nu var det sol och hyfsat varmt i hamnen.

Båtresan var trevlig. Jag hade nada täckning på min mobil med Telenor så jag läste ut ytterligare en pocketbok. Kärlek, kärlek, kärlek….rik man träffar fattig flicka och PANG så slutar hela boken lyckligt. Blir kanske inga bestående minnen av en sådan bok men några timmar på en färja blir lagom bra underhållning.

Solen sken när vi kom fram och jag kan stilla konstatera hur snabbt ett år går. Känns inte alls längesen vi såg Visby hamn och Högklint och alla fina blommor utmed vägarna… Så skönt att vara tillbaka!!! Det blir en bra semester!!! Den stuga vi hyr, ganska nära Klintehamn, är otroligt mysig och bra planerad. Nu regnar det en skvätt men de som driver detta ställe påpekade just att det (oftast) snabbt drar förbi. ”Här skiner alltid solen”, sa han på underbar gotländska.

Ha en go kväll!!!

Färdmedel som kämpat mot vågorna på Östersjön

Stella o Tindra

Två 12-åringar - Alexander o Elin

Jag o Ulf på färjan

Vår mysiga stuga/hus

En solig paus när stuginstallationen är klar

Tindra o Stella sitter o ritar och kossorna betar utanför...

Susanne - bästa vännen

Man kan va lycklig för mycket - ett fungerande trådlöst modem t.ex ;))