Direktlänk till inlägg 22 juli 2012

Cocosdoftande sardinburk

Av Sofia - 22 juli 2012 18:07

Å så kom den äntligen!!! En dag med så pass mycket både värme och sol så att vi styrde kosan mot Tofta strand för att sola och bada. Den sistnämnda aktiviteten sysslade vi inte så mycket med...jo, Stella var i en hel del. Med packad badkasse och fikakorg landade vi i sanden kl. förmiddag och tillbringade vi några goa timmar på denna fina strand. Jag trodde faktiskt att cocosolja hörde 80-talet till och knappt fanns längre.... Men när man vandrar ned på Tofta strand ligger ångorna täta. Å det var många som hittat dit idag - jag tror hela Gotland var på stranden. Packade som i en sardinburk.....


Jag använde inte cocos men väl solskyddsfaktor och smörjde in barnen mer väl än mig (känner jag nu). Det började ju blåsa lite så då tar solen extra hårt. Vi stannade bara några timmar eftersom det molnade igen och tur var det kanske. Inte för att jag är likblek förut men samma skyddande soldos har man ju inte fått hittills....


Har nyss spelat en tennis mot P-A. Det är så attans kul trots att jag låg under i stort sett hela tiden OCH förlorade både matcherna... I kväll grillar vi lamm. Köpte en lite finare bit igår och ska nu försöka få till denna delikatess. Hoppas det blir gott för när jag sa till Ulf vad den biten kostade undrade han om jag köpte ett helt lamm....


Ha det gott mina vänner!!!


 

Stella o Tindra leker

 

Soliga bilder


 

Lunch på strandhugget - ett litet ställe som serverar energi och kön är låååååång.....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Av Sofia - Söndag 14 april 19:37

Idag hade jag tänkt att göra så mycket, vara duktig och städa bilen och påbörja städning av växthuset. Ville inte vara ute en minut extra i denna hårda vind eller full storm. Blev inget med ovan sysslor men man kan ju vara duktig inomhus. Aska ur bra...

Av Sofia - Lördag 13 april 22:23

Upp i ottan och for till Skillingaryd. Stella hade då redan åkt, till Brinell för att göra högskoleprovet. All lycka älskade unge. Distriktsstämma med Centerpartiet på Skillingehus och tacksam att jag fick åka med Ann-Cathrin och Leif Gunnar. Vi ...

Av Sofia - Fredag 12 april 20:16

Trots ihållande regn kom det folk till Malmbäcks torg denna eftermiddag. Invigning av nytt fräscht torg med mer grönytor, nya fina bänkar, japansk körsbärsträd och genomfartsgata är ändrad till gångfartsområde typ. Dessutom ett färgglatt övergångsstä...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards