Alla inlägg den 22 augusti 2012

Av Sofia - 22 augusti 2012 20:37

Elin 65 x 55 cm

David 57 x 44 cm

Stella 65 x 55 cm


Måtten på bänkpapper till respektive barn. Nu är det översvämning igen - av papper och information... Skolan har börjat och det är många dokument som ska läsas. Oj, oj, vad kopiatorerna måste jobba på skolorna såhär i början av terminerna. När jag sållat fram bänkpappersinfon är det ju så dax för inköp av papper. Kan vara knivigt att få ungarna nöjda. När nya plastmappar på Kvantum köptes in (för att hålla reda på alla veckobrev etc. för resp. barn) passade jag även på att köpa 2 olika rullar bänkpapper. Tog rosa Hello Kitty till David och mörkblått med skateboardar till Stella. NEJ!!!!! Det gjorde jag inte, såklart man inte gör. Båda var rätt mörka i färgen och Stella gillade faktiskt det ena TROTS att det inte var rosa. Elin ville ha helsvart varpå jag kontrade "Varsågod o köp själv!"


Sen var jag ändå en snäll mamma o köpte idag svart när Bokia besöktes i ett annat ärende. När jag kom hem mötte Elin mig i dörren och sa att de inte behövde ha bänkpapper om de inte ville.... 


Bänkpappersbekymmer - ilandsproblem. Värre är att människor är dumma mot varandra i vår kommun. Riktigt dumma! Kastar sten, trakasserar, misshandlar... Nu vågar inte somalier i Forserum låta sina barn gå till skolan utan håller dem hemma. I sammanhanget blir man ju rätt paff när man får se sin bror på Aftonbladets förstasida på webben och dessutom hör honom uttala sig både i radio och på Aktuellt i TV. Vilka grejer de får brottas med våra politiker. Avundas INTE! Hoppas verkligen det lugnar ned sig! Man får tycka vad man vill om vår invandrarpolitik men man får FAKTISKT inte varken slå, trakassera eller vara DUM!!!!


Godnatt!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards