Alla inlägg den 27 augusti 2012

Av Sofia - 27 augusti 2012 18:01

Så var det dax igen... Kattbekymmer. Knappt har man grävt ned Tessi i jorden för hennes avkomma, dottern Smilla börjar magra o må dåligt. Den senaste tiden har hon knappt ätit nåt och ha verkat helt orkeslös. Hon är tunn och lätt som en fjäder. Jag börjar misstänka att hon ärvt sin mors dåliga anlag - dåliga njurar. Ringde till veterinären idag och vi fick en tid redan i morgon. Vi får hoppas att inte det värsta händer men jag har förklarat för barnen och bett dem att ställa in sig på just detta. Och ja!!!! I så fall blir det en ny kattunge i huset. 


Vilken härlig dag denna måndag den 27 augusti. Sol från klarblå men det såg skönare ut innifrån mitt kontorsrum än vad det var ute. Kallt!!! Dax att ta på sig strumpor och stövlar snart....nej, jag vägrar. Bara ben o lätta skor ett tag till. Efter jobbet var vi o kollade ny dator. Vi väljer att ta en "lagom" bra som inte räcker till för barnens spel. Då får vi ha den i fred...... Mannen bredvid mig i soffan har en annan åsikt o vi har väl kanske inte bestämt än... Å jag vet inte vad som är rätt. Man kanske är skyldig sina barn att ha en bra speldator hemma!!? Johanna gör ju så mycket annat kul när vår stationära burk är paj. För tillfället är det Brownies på G i köket och som bakgrundsmusik klingar Queens toner...


Å toner....jag letade fram och skrev ut gitarr-ackorden till ett par av Adeles oerhört vackra låtar. Det är en fröjd att sjunga och spela dem och faktiskt är det inte heller särskilt svåra ackord.   


Ha en fin kväll!!!!



Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards