Alla inlägg den 29 augusti 2012

Av Sofia - 29 augusti 2012 20:39

I can't deny what im feeling
Its like an endless breathing
Its in the air when we touch so right

 

Precis lagom, solen varm men luften är lagom sval, lite vind... Fötterna slår i marken, det är bra stuns eller fjädring i benen och jag återfann en mycket bra låt ur genren löparpop. "Strong" sjungen av Sanna Nielsen.

 

Strong am I feeling am I feeling strong
but I cant but I cant go on
alone, I cant do without you



Halsen torkar och jag dricker en klunk vatten. Den första km suger energi, innan kroppens termostat kommer igång. Nedförsbacken under järnvägen, fortsätter i uppförslut Västra vägen. Låtbyte...


So I cross my heart, and I hope to die, that I'll only stay with you one more night

 

Förbi reningsverket. Konstigt nog ingen skitdoft idag så jag slipper hålla andan. Känner att svettdropparna kommer och känslan av "äntligen" infinner sig, det blir lättare då....

 

But baby there you again, there you again making me love you
Yeah I stopped using my head, using my head let it all go
Got you stuck on my body, on my body like a tattoo

Springer där och hela kroppen känns som kroppen verkligen är med mig idag. Till Maroon 5's låt "One more night" spritter det och stegen känns lätta. Musik och rätt musik gör underverk med mig...


Närmar mig Norrbodarondellen och nu ljuder Melissa Horn... Fina Melissa. Ingen artist kan få mig att rysa som hon. Musiken och orden träffar som spjut rakt i hjärtat...


Jag har bestämt mig för, att stå helt utanför, det där som jag blir lessen av... Jag saknar dig mindre och mindre, det kommer annat emellan och det är bra... Jag saknar dig mindre o mindre, jag har glömt dig en vacker dag. 


Når Träslända och jag blir lycklig. Endast 5 km bort ligger min pärla och osökt går tankarna till framtiden. Vad händer med detta underbara område. Redan nu tornar de stora plåtschabrak till industrier upp sig och ligger farligt nära ängarna där fåren går o betar.. 


Dry my soul med Amanda Jensen. En ny kanonlåt som faktiskt (ja, f'låt mamma - faktiskt hon tipsade mig om i söndags). Hon hade hört nån så bra låt och hon var säker på att det var just Amanda Jensen som sjöng. Fram med Spotify "världens 8:e underverk" och japp, där var den.


Dry my soul – all together. Dry my soul – all together now. Dry my soul – all together....

 

In i skogen. Svamp-radar-blicken kopplas på men inga gulingar någonstans. Tankarna för mig tillbaka till jobbet. Tappra försök att få nya koddelar i kontosträngen att falla på plats, så det blir en bra strukur, logiskt och att folk faktiskt fattar.. Dessa tankar får mig med automatik att springa fortare, jag blir stressad, rädd för att hjärtat ska rusa...vill inte vara med om det igen....aldrig någonsin... Dricker vatten - gott. Inte för mycket bara - då får jag håll.  Närmar mig Träcentrum och sätter på låten Strong med Sanna på repeat. Är tröttare nu. De fem km genom stan är kvar. Kroppen känns fortfarande lätt. Förbi byggnaden Vipan och backen upp...Yes - idag gick det hur lätt som helst...

 

Strong am I feeling am I feeling strong
but I cant but I cant go on
alone, I cant do without you



Valde helt rätt kläder idag, löparlinne utan jacka och kortbrallorna. Förbi vackra Stortorget - ja!!!! jag tycker det är vackert. Springer förbi IKON - kommer på att jag måste beställa klipptid för Elin där...


Brogatan och Centralgatan upp. Träffar på vaktmästarn Peter vid HSB's hus (f.d. gift med en kusin till mig) o står o tjötar lite. Blir lite kall - det är kyligare nu. Trött nu. 13 km och Renstigen 11 ligger där framme. Gott! Härlig känsla. Efter en mastig dag på jobbet är det ett perfekt sätt att hantera tankar o annat.


Slutligen kan jag konstatera två saker om dagens runda. Jag är lite trött på Strong av Sanna Nielsen och jag behöver nya löpardojor.


Gokväll!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards