Alla inlägg den 2 september 2012

Av Sofia - 2 september 2012 18:27

Denna dagen har vi verkligen vägrat halvfabrikat. Glädjande nog. Det kan ju bli lite si och så på helgerna annars när bl.a fotbollsmatchernas tider styr oss...och allt annat. Kycklinggryta med kantareller, kokt potatis till middag. I skrivande stund står Johanna och fixar pizza. Ingen färdigköpt utan degen från grunden och just nu ser jag att hon lägger skivor av mozzarella och tomat på plåten. Såklart finns det inte ett uns av djur på pizzan - vegetariskt med andra ord. Å det ska bli jättegott.


Dessutom testade jag ett nytt recept idag. Matmuffins. Det var en nyanställd kille på jobbet (oxå vegetarian) som hade med sig det i veckan och de såg så attans goda ut och jag bad om receptet. Å vad lätta de var att göra. Å så goda de blev. Man kan variera fyllningen med precis vad man vill. Jag valde fetaost och basilika idag. Ett alternativ till mellanmål när risifruttin står en upp i halsen... Ett komplement som gör min medhavda KELDA-soppa lite lyxigare till lunchen på jobbet. Kommer garanteras göras fler gånger.


Å så har jag packat väskan - för kurs i Stockholm i 3 dagar. Eftersom vi har Stella känns det extra tungt att vara ifrån så länge men sån't är livet. Utbildningen innebär fastighetsekonomi och jag ska  lära mig mer om begrepp som driftsnetto, investeringskalkyler vilket är sånt jag så gott som dagligen kommer i kontakt med. När jag väl sitter på tåget kommer det nog kännas bättre, dessutom går ju några dagar fort. Alltid trevligt att komma till huvudstaden och vandra i "förhoppningsvis" sol och hög klart septemberluft.


Nu blir det pizza!!!!! 

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards