Alla inlägg den 3 september 2012

Av Sofia - 3 september 2012 17:32

Rubriken är vad denna tågresa till Stockholm handlar om. Medan landskapet fladdrar förbi utanför fönstret slits jag mellan känslor av mamma-dåligt-samvete o en spänd förväntan. Stella var så ledsen idag på morgonen o tyckte jag kunde "inställa" resan. Försökte förklara att man inte alltid kan välja och göra det man helst vill... Samtidigt är det ju höjden av otur att kursen förläggs på en jämn vecka då vi har Stella.

Hon ringde nyss o sa: "Jag saknade dig så jag ville ringa till dig!" Hon lät glad och hon berättade om en rolig dag på skolan och att hon nu satt på altanen o läste. Skönt att höra rösten! Jag saknar alla barn men de är större, de förstår på ett annat sätt. En viss dam i familjen tycker säkert t.o.m att det är skönt när mamma pyser, slipper lite tjat o får ha datorn ifred..... ; )

Den trevliga novellsamling som min släktforskande syssling Patric författat, räckte bara till Norrköping. Resten av tiden har jag ägnat mig åt att plugga på kravspecen för kommunens kommande nya ekonomisystem. Order om att man skulle va påläst inför kommande testkörning gjorde ju att fröken redig vill ligga i framkant.. Men nu lägger jag undan papprena. Vi närmar oss Stockholm, jag ska hoppa ur kostymen o trä på promenadskorna. En solig promenad o Spotify som enda sälkskap!!

Ha en fin kväll!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards