Alla inlägg den 19 september 2012

Av Sofia - 19 september 2012 20:50

Hur ofta ställer man sig inte frågan - gör jag rätt? Det sista Alf B Svensson sa till oss föräldrar till klass-2-barn på föräldrarmötet i Åkersskolan var: "Även halvbra föräldrar får finfina barn". Det känns ändå rätt bra i magen när man hör det......för visst är det så att även jag hotar, mutar och säger saker jag ångrar. Alf som jobbat i nästan 40 år som barnpsykolog i Nässjö kommun sa så många bra saker ikväll. Har förvisso hört honom förr, både föreläsa om att hålla kärleken vid liv och just om temat barnuppfostran. Ska jag vara riktigt ärlig satt jag mest o längtade hem till mina barn.... 


Kvällen till ära ägde även föräldrarmötet i Johannas klass på Brinell rum och det hade jag ju oxå velat gå på. Ulf och jag fick helt enkelt dela upp sysslan. Å jag fick äta barnens egenhändigt gjorda muffins. Gott!!! Jag satt och tänkte att kvällen hade löst sig på bästa sätt. Hemma hade Johanna fått uppdraget att fixa kvällsmat, se till så att åtminstone Stella var tandborstad och klar för natten. Belöning om 50 kr skulle utdelas om uppdraget var utfört med belåtenhet. Kan meddela att inte en krona gick från min plånbok till min äldsta dotter. Hon kom precis ut från duschen när jag kom hem 40 min senare än jag aviserat... Ingen hade varken ätit eller borstat tänderna. Hon hade glömt bort tiden och jag fick just ett sånt där utbrott man som förälder inte SKA få. Ilska, trötthet och vanmakt efter först en tuff dag på jobbet och sedan några timmar till utan att hjärncellerna får vila.


Men jag ska ändå avsluta kvällen med att säga att jag älskar Johanna för det var oerhört viktigt. Å utan skryt säger jag det ofta till barnen och de svarar "Älskar dig med!".....trots att man blir heligt förbannad ibland...


God natt!!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards