Direktlänk till inlägg 5 oktober 2012

Dagen före dopparedagen...

Av Sofia - 5 oktober 2012 17:56

Nej, det är inte dagen före julafton - men det är sannerligen dagen före en STOR STOR dag. Invigningskonsert i Stinsen Arena. Ett bygge som löpt över cirkus två år och nu står den där - ofantligt snygg - om jag får tycka och det FÅR jag ju. Detta är MIN blogg och här tycker jag. Jag har skrivit det förr - är man journalist får man lov att vara lite försiktigtare men det gäller ju förstås inte skribenter på Smålandstidningen. Här skiner den personliga uppfattningen igenom och genomsyrar vartenda ord. Men ikväll tänker jag inte orka vara trött på dessa och jag tänker inte vara irriterad på pessimistiska människor som inte kan se något positivt med satsningen på skogsvallen. Bandyhallen är INGET skrytbygge - det är modell inte lyx, den byggs INTE heller enbart för ett A-lag. Hallen är en del av processen i utveckling Skogsvallen. Det handlar bl.a om energibesparing och alla dessa tusentals ungdomar som sysselsätts på Vallen kommer ges ännu större möjligheter i och med hallen. Så är det!!!!


I morgon går vi dit med glada sinnen. Dregen, Nicke Borg, Stefan o Kim m.fl kommer att förgylla kvällen. Förfest på Renstigen 11 för oss som älskar att se våra barn älska och spela bandy. Engagerade ledare och föräldrar till våra söner i U13. Det blir lite mingel och sedvanlig bandymat....så vi SLIPPER ha med oss fickorna fulla med tjugor för ev. korv på Skogsvallen. Älska bandy! 


I kväll beger vi oss till Kristin i Sandsjö som fyllde 15 år den 29 september! Nu ska vi fira dig och i gengäld får vi smaka på din mors (å fars??) som alltid goda mat.


Ha en fin kväll därute!!!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Av Sofia - Söndag 14 april 19:37

Idag hade jag tänkt att göra så mycket, vara duktig och städa bilen och påbörja städning av växthuset. Ville inte vara ute en minut extra i denna hårda vind eller full storm. Blev inget med ovan sysslor men man kan ju vara duktig inomhus. Aska ur bra...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards