Direktlänk till inlägg 20 oktober 2012

Scaaaaarrrrrrry!!!!

Av Sofia - 20 oktober 2012 16:27

Satt på mitt kontorsrum djupt försjunken i avstämningar efter kvartal 3.... Förbrukning el, vatten & avlopp, sopor, fjärrvärme... Så får man ett SMS av Johanna "Får jag låna 100 kr till smink?". Jag svarar: "Det går bra och förtydligar att det är ett "lån".... Någon timme senare får jag följande bild:


  


Man kan ju blir förskräckt för mindre.... Visst har hon sminkat sig bra? Inte så vackert kanske men just bra. Det är tydligen Halloween denna helgen. Hon ska på en fest. Det har inte varit planerat speciellt länge men det är så ovanligt att hon går på fest så det är en känsla av både förvåning och lite oro... Fadern till en av grabbarna som är med är polis vilket ändå har en lugnande inverkan på mig.


Å vad man hinner med mycket när man går upp tidigt. Kolla på bandy en stund (Davids lag U13 kammade hem vinsten i kuppen idag i Stinsen Arena - 3 vinster.) Jag kollade den första matchen. David tog en straff och DET är bra gjort när man är bandymålmakt. Hade han nu inte tagit den hade det inte varit katastrof - matchen slutade 16-0 så motståndet från Skirö var väl inte sådär.....stort... När jag kollat klart sprang jag en lång runda. Avslutade den på Vipan och jobbade ett antal timmar. Nu är klockan BARA halv fem och efter ett skönt långt varmt bad har jag 3 grejor att välja på. Städa, klistra in kort (sedan våren) eller lägga mig i sängen o läsa bok (Hypnotisören av Kepler). Första alternativet går fetbort i dag - har varit nyttig nog. De två andra - kanske jag splittar tiden mellan dessa två.


Senare blir det god mat och FINAL i körslaget!!!!!!! Hoppas verkligen att goe Putte tar hem rasket med sin duktiga kör. Trots att jag är Nässjöbo hejjar jag gärnet på Vetlanda. I sång får de gärna vinna men inte i bandy när de spelar mot Nässjö....


Ha en fortsatt fin lördag!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Onsdag 27 mars 19:24

Medborgarbudget - en värdefull demokratisk process. Ut på tur! Förmiddagen ägnades åt att besöka resultatet av medborgarbudget i våra kransorter. En demokratisk process där folket får rösta och bestämma vad som blir verklighet av pengarna. Så värdefu...

Av Sofia - Tisdag 26 mars 18:58

Igår kväll var det gruppmöte för vårt parti, Centerpartiet. Bra diskussioner och gott fika - tack Tommy, engagerade medlemmar och god stämning. Vad kan man mer önska tänker jag. Det är mycket som händer och det stundar ett EU-val eller EP-val som det...

Av Sofia - Lördag 23 mars 16:38

I går morse fick jag bevittna hur den sista elstolpen fick fot, eller hjul. Luftledningarna är nu borttagna här i vårt område och en traktor for iväg med den. Äntligen blev vi av med vår fula ledning som förstör våra utsiktskort. Det är verkligen ett...

Av Sofia - Fredag 22 mars 19:07

Samarbete och samverkan är ett ord som har genomsyrat arbetet i kommunen sedan jag tillträdde för cirka ett år sedan. Det har verkligen gjort oss alla mycket mer medvetna om fördelarna att samverka både när det gäller det på politiska planet och i ve...

Av Sofia - Onsdag 20 mars 20:43


Skön tystnad smeker mitt öra Endast vinden hörs och läker mina vintersår Snövit matta lurar mitt öga Jag ser vinter men känner vår Kylan biter i min kind och håller isen envist kvar Från klockan sex till sex ser jag sjö och horisont Marstid...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards