Direktlänk till inlägg 13 november 2012

Hur långt är ett snöre?

Av Sofia - 13 november 2012 21:41

En mycket intressant fråga och tämligen omöjlig att svara på... Man kan oxå fråga sig...hur mycket hinner man med på jobbet? Oxå en intressant fråga och tämligen omöjlig att svara på. Vissa sitter över, vissa inte och kanske det har med personlighet att göra. Vissa stänger helt enkelt av - close the door....och jag beundrar dem...för jag är tyvärr inte sån. Sen får man ju istället brottas med känslorna hem i bilen istället. Shit vad duktig jag var nu som HANN det oxå. Nu har jag det gjort till i morgon.... Sen smyger samvetet för barnen sig på... Nu fick de vara ensamma för länge....kassa mamma.... "Ibland" funderar man onekligen på att ha ett annat jobb. Att ha ett "pass" av nåt slag en specifik tid. Kl. 07.00 tar du över efter en person och kl. 16.00 kommer nån att ta över efter dig. Man KAN helt enkelt inte jobba över....


Jag slår snabbt bort tanken för jag älskar ju mitt jobb! Man är som man är. Ni känner säkert igen er. På de flesta arbetsplatser finns det olika sorters människor som på ett eller annat sätt kompletterar varandra. De som syns och hörs, de som jobbar på i det tysta, de som inte tar åt sig en extra grej någonsin och glider undan, de som fixar myset med eftermiddagskakan eller ordnar AfterWorken, den som alltid ställer upp och gör lite extra, de som ser alla förändringar som ett problem och/eller hot, de som oroar sig för allt och därmed oftast får göra det två gånger. En gång innan det "otäcka" händer och en gång till när det "otäcka" verkligen sker... Ska inte gå in närmare på, i vilken kategori (kategorier) jag befinner mig (bättre att fråga mina kollegor om man är nyfiken) men jag kan ju stillsamt konstatera att jag oroar mig mycket i onödan... Har tränat och tränat på att bli bättre och till viss del lyckats men det finns saker att slipa på...


I går började mitt synfält flimra - såg min bildskärm som ett kalejdoskop.... Idag på eftermiddagen började varje inandning göra ont. Det "högg till" på vänster sida... Säkert inget farligt och nu har det gått över (mamma!!!!) Det är lite mycket nu och timmarna räcker verkligen inte till. Hur mycket hinner jag på en dag? Inte tillräckligt i varje fall. Det blir säkert bättre men ibland vill jag bara försvinna. En restresa helt själv skulle kanske göra underverk med mamman? Vila, sola och läsa böcker, slippa vara social och trevlig.... Dream on.... Synd att det är så långt till Thailand...mycket längre än ett snöre.........


Godkväll på er!!!!!

 
 
Ingen bild

Anna Giss

18 november 2012 13:59

Sofia, kan förstå känslan av att inte räcka till.... MEN att ha ett jobb som inte ger ngt mer än att man kan gå hem exakt kl 16.. det tror jag vare sig du eller jag hade fixat i längden!

Sofia

18 november 2012 18:18

Du har så rätt, Anna! Vi är alla olika och på vilken plats man än befinner sig på, är man som man är...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Söndag 17 mars 18:55

Igår kväll blev det inget Anne på Grönkulla, den underbara serie som vi följer på Netflix. Det var NHL-hockey och Jonas son Erik spelade med sitt Pittsburgh mot New York Rangers. Jag virkade mig in i andra perioden men gick och la mig kl halv tio. Or...

Av Sofia - Lördag 16 mars 17:43

En blank lördag, en ledig lördag. Vad gör vi helst då? Packar ryggsäcken med fika och ger oss ut. Vi var sugna på att gå runt Spexhultasjön och trots lite vanskligt väder gav vi oss iväg. Lite duggregn men ingen fara. Första kaffepausen tog vi efter ...

Av Sofia - Fredag 15 mars 19:19

Tiden går. Å tiden går fort. Alldeles för fort. 15 mars och nu vill man börja sakta ned kalendern. Men det var nyss fredag och nu är det fredag igen. En mastig vecka är till ända men den har varit otroligt bra. Resultatdialoger med Kultur- och Fritid...

Av Sofia - Onsdag 13 mars 19:46

Vaknade till ett vitt snötäcke. Bakslag faktum. Men det vita försvann tack och lov fort och innan jag tog bilen insöp jag vårluft. Det var mjukt ute. Helt underbart. Som jag har längtat efter denna våren. Det blir värre och värre för varje år. Vinter...

Av Sofia - Tisdag 12 mars 17:45

Idag har vi haft omvärldsdag. Många var vi vilket är kul. Samtliga ledamöter i kommunfullmäktige, nämndledamöter, VD för kommunala bolag, förvaltningschefer och avdelningschefer etc var inbjudna och vi samlades i Pigalle. Omvärldsdagen innebär my...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards