Direktlänk till inlägg 23 november 2012

Glitter shoes, good feelings and Friday

Av Sofia - 23 november 2012 18:02

Förundras mycket över hur omvärlden och det som sker runt omkring påverkar oss. Hur vissa påverkas mer än andra….Vissa människor tycks vara som gäss – ALLT rinner av och förmågan över att inte ”ta åt sig” är enorm. Andra påverkas av allt – både negativt och positivt. Under den veckan som gått har jag varit nära till gråt flera ggr. Det är kanske min egen ventil när det blir för mycket – då måste det komma lite tårar. På nåt sätt känns det bättre efteråt även att kanske problemet kvarstår.  Å det inträffar ju helt klart i samband med att man är lite skör…lever på gränsen för vad som är rimligt rent arbetsmässigt. Då räcker det med att en hyresgäst på ett synnerligen otrevligt sätt har synpunkter på att de fått en betalningspåminnelse… för att nämna ett exempel…


Men att vara påverkbar av sin omgivning kan ju vara förenat med mycket positiva upplevelser och känslor…OCKSÅ! Utvecklingssamtal med Johanna idag på Brinell. Jag har nog aldrig gått från ett utvecklingssamtal beträffande henne med såna lyckokänslor! Å det gäller inte bara betygen. Hon trivs! Hon har gjort rätt val! Hon gillar verkligen att studera på estetiska programmet på Brinellgymnasiet och att hon skulle få goda betyg i bild och form var jag rätt övertygad om innan. Men på nåt sätt har väl denna studiegläjde smittat till de andra ämnena. Under min egen uppväxt var prio 1 att vara duktig i skolan. Som moder har jag fått erfara att det är lååååångt mycket mer värt att trivas i skolan och med sina kamrater. Att det sedan trillar in några fina betyg – det får bli en extra liten bonus. Man ser ju (nästan) dagligen att personer KAN lyckas riktigt riktigt bra utan att ha varit ljushuvud i skolan. Sen underlättar det ju enormt med bra betyg  när (OM) man söker in till högre studier..


Japp det var dagens sköna feeling. Å den fortsatte under hela dagen. Arbetsglädje genomsyrade timmarna och trots ett högt tempo känns det roligt. Det är ju fredag ;)…det är lättare då…. Å solen har lyst idag! Beauty!! Efter jobbet gjorde jag det. Köpte dom! De där skorna jag ALDRIG skulle köpa om det inte var för cute babe eller cruel bitch (TCB-kören;) Snart konsertdax och glitter va "tesagt". Å de var faktiskt sköna och att jag blir två meter lång - so what!!?


Ha en fortsatt underbar kväll!!!!!

KRAM

...å en extra kram till mamma som har fredagsfejjat hemmet... Tack!!!


 

Näe, nån bugg blir det inte dessa här...

 






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Av Sofia - Söndag 14 april 19:37

Idag hade jag tänkt att göra så mycket, vara duktig och städa bilen och påbörja städning av växthuset. Ville inte vara ute en minut extra i denna hårda vind eller full storm. Blev inget med ovan sysslor men man kan ju vara duktig inomhus. Aska ur bra...

Av Sofia - Lördag 13 april 22:23

Upp i ottan och for till Skillingaryd. Stella hade då redan åkt, till Brinell för att göra högskoleprovet. All lycka älskade unge. Distriktsstämma med Centerpartiet på Skillingehus och tacksam att jag fick åka med Ann-Cathrin och Leif Gunnar. Vi ...

Av Sofia - Fredag 12 april 20:16

Trots ihållande regn kom det folk till Malmbäcks torg denna eftermiddag. Invigning av nytt fräscht torg med mer grönytor, nya fina bänkar, japansk körsbärsträd och genomfartsgata är ändrad till gångfartsområde typ. Dessutom ett färgglatt övergångsstä...

Av Sofia - Torsdag 11 april 20:30


Var tredje år får vi våra datorer utbytta på kommunen. De är leasade och den intervallen är väl normal och logisk även att det känns som igår jag gjorde det senast. Vi får behålla den gamla ett par dagar tills vi har kollat så allt förts över och att...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards