Direktlänk till inlägg 11 december 2012

Chicken pox.....Varicella....

Av Sofia - 11 december 2012 16:28

....eller så kan man skriva Vattkoppor! I söndags kväll satt jag och Stella vid köksbordet och hon sa att hon tyckte det var konstigt att hon fick myggbett på vintern. Den i allmänhet och nuförtiden den i synnerhet "disträa" mamman tänkte - ja, hon har ju lite blemmor eller småsår då och då, som hon river på.. Igår när jag varit ute en liten stund för att få lite vinterluft i lungorna var hon ledsen när jag kom tillbaka. Hon höll upp sin tröja och undrade: Vad är det här? Hela magen var full med "myggbett". Nej, inga myggor hade gått till angrepp utan en helt normal barnsjukdom. De andra barnen har tack-o-lov haft Vattkoppor så Julen är inte i fara. När jag tröstat henne en bra stund och försäkrat henne om att hon inte skulle dö (vilket hon trodde) kunde jag konstatera - ingen mer skola detta år. Hon missar Lucian i skolan.... David har sitt lussefirande i morgon (alltid klass 5 på Åkersskolan som är värdar). 


Å det finns andra familjmedlemmar som är krassliga. Johanna har varit febrig och förkyld länge, jag själv har haft migrän och varit hemma från jobbet. I morgon är det åter dax för arbete och två dagars frånvaro var väl inte riktigt vad jag behövde just nu. Men kanske är det så att den egna hälsan och framförallt Stellas hälsa går FÖRE jobbet. Något annat kan inte vara viktigare även om mina hjärnceller oftast har lite svårt att förstå det.... 


En bildkavalkad igen (mors bilder från konserten som jag delar med mig av). Å så en lite mindre glittrig bild på en prickig Stella!!!!!


Ha en fin kväll!!!


     

Kören i den "svarta akten"

   

Det regnade män!!!

 

...å ännu fler män...

 

Men....Amen.....

Hela kören i "röda akten"

   

Johanna Brodd, Sabina Lundgren och jag

 

Victor (son), Elin (dotter) och Pernilla Fogelström (mor), Putte Lindwall, Johan Hall


Nina Söderqvist, jag, Sabina Lundgren, Emma Brodd, Johanna Brodd 


   

En underhållande trollkarl!! Jimmy Carlsson



Å så en lite däven och prickig Stella....



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Onsdag 27 mars 19:24

Medborgarbudget - en värdefull demokratisk process. Ut på tur! Förmiddagen ägnades åt att besöka resultatet av medborgarbudget i våra kransorter. En demokratisk process där folket får rösta och bestämma vad som blir verklighet av pengarna. Så värdefu...

Av Sofia - Tisdag 26 mars 18:58

Igår kväll var det gruppmöte för vårt parti, Centerpartiet. Bra diskussioner och gott fika - tack Tommy, engagerade medlemmar och god stämning. Vad kan man mer önska tänker jag. Det är mycket som händer och det stundar ett EU-val eller EP-val som det...

Av Sofia - Lördag 23 mars 16:38

I går morse fick jag bevittna hur den sista elstolpen fick fot, eller hjul. Luftledningarna är nu borttagna här i vårt område och en traktor for iväg med den. Äntligen blev vi av med vår fula ledning som förstör våra utsiktskort. Det är verkligen ett...

Av Sofia - Fredag 22 mars 19:07

Samarbete och samverkan är ett ord som har genomsyrat arbetet i kommunen sedan jag tillträdde för cirka ett år sedan. Det har verkligen gjort oss alla mycket mer medvetna om fördelarna att samverka både när det gäller det på politiska planet och i ve...

Av Sofia - Onsdag 20 mars 20:43


Skön tystnad smeker mitt öra Endast vinden hörs och läker mina vintersår Snövit matta lurar mitt öga Jag ser vinter men känner vår Kylan biter i min kind och håller isen envist kvar Från klockan sex till sex ser jag sjö och horisont Marstid...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards