Direktlänk till inlägg 17 januari 2013

Sevärt och humorhumör

Av Sofia - 17 januari 2013 20:36

Man kan ju starkt ifrågasäta "stevärdheten" i det som TV-kanalerna erbjuder. Så mycket skit. Just nu "Sveriges roligaste klipp". Tycker inte att det är roligt ett dugg. Progarmmet har tydligen fått den del kritik att det inte är enbart svenska klipp. Det har väl iofs inte något att göra med roligheten... Ungar som trummar på toalettlock och gubbar som dansar och snubblar...faller i vattnet... Jätteskoj!? Eller inte.... För mig har det med humöret att göra vad jag skrattar åt... Jag har för mig att jag satt och skrattade högt åt samma program förra veckan. Hade väl en skojigare stämning i kroppen då kanske... Men ikväll - hallå - hur kul är det att se en människa gå i en skog och vara helt hysteriskt rädd för ormar...???? Inte jag i varje fall...


Det har börjat nåt humor-progam på TV4 "Allt faller". Stora kändisar från Sveriges humor-elit men jag vet inte om jag tyckte det var så nice... Sedan hade vi familjen Holstein-Gottorp....ska förmodligen? likna vår svenska kungafamilj - inte alls kul om jag får tycka. Förmodligen är det jag som är torr och tråkig. Tacka vet jag "Mia på Grötö". Ett mysigt "prata-lite-allvar-och-ha-trevligt" program - i stil med "Sommarpratarna". Tycker det är strongt när människor öppnar sig lite och kan prata om saker som inte alltid är så bekväma.. Dessutom gillar jag ju Mia Skäringer. Vissa kanske inte gör det men det är ju olika hurdan humor man har....eller humör... Humor-humör!


Ha en fortsatt fin kväll! I morgon är det fredag - DET är rejält skoj!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Av Sofia - Söndag 14 april 19:37

Idag hade jag tänkt att göra så mycket, vara duktig och städa bilen och påbörja städning av växthuset. Ville inte vara ute en minut extra i denna hårda vind eller full storm. Blev inget med ovan sysslor men man kan ju vara duktig inomhus. Aska ur bra...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards