Alla inlägg den 1 februari 2013

Av Sofia - 1 februari 2013 19:05

Är det någon veckodag som borde förlängas så är det fredagen. Att få tiden att räcka till är ett ständigt problem och om det är någon veckodag som kan få några extra timmar så är det fredagen. En go känsla hela dagen även om man sitter med kniviga arbetsuppgifter. Tack för fina arbetskollegor ÖVER förvaltningsgränserna. Tänk om vi kunde tänka lite mer "vi tillsammans" än "vi och ni". Budgetramarna ligger ju som de gör men ändå... Jag har suttit hela dagen med min mentor och trixat med fastigheteternas värde etc. Han har lärt mig så mycket sedan jag anställdes på Nässjö kommun och hans gedigna erfarenhet säger väl sitt. Över 40 år i kommunal tjänst.. Jag önskar ju inte att jag var äldre men jag önskar definitivt att han var yngre så jag fick förmånen att jobba ytterligare många år ihop. Får nästan lite panik när jag tänker tanken att han snart ska sluta...


Å så hem efter en arbetsdag som inte gick helt bra. Vi upptäckte en bugg i systemet och får fortsätta på måndag (den måndagen som redan är full med annat....). Men det är en senare historia. Nu är det fredag kväll. Huset är städat. Maten är på G. Fylld helstekt fläskfilé och klyftpotatis. Vi är "bara" 4 ikväll. Elin är på födelsedagskalas i ett grannhus och Johanna befinner sig i Grimstorp och ska lana...dygna....


I morgon är det lördag - helg. Bästa familjen Roos på middag och trevlig samvaro! Hoppas vädret är ok så jag kan ta en lång promenad. Need it!!!!


Kramizzzzzzzz 

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22 23 24
25 26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards