Alla inlägg den 5 februari 2013

Av Sofia - 5 februari 2013 17:04

Man kunde ju önskat att söndagens fruktansvärda händelse i Nässjö bara var en ond dröm. Att man hade fått vakna upp idag och dragit en suck av lättnad… Men icke. Om möjligt känns det ännu tyngre idag. Som en vän och f.d kollega till Alf skrev igår betr. mitt blogginlägg ”Det gör ont”. Å så är det. Det gör verkligen ont.


När nyhetens overklighet och ofattbarhet övergår i faktum drabbar känslorna mig ännu hårdare. Borde nog gått hem från jobbet idag. Jag mår inte bra! Är inte som jag brukar vara. Det är bara och inse – det här kommer ta tid att bearbeta. Har fortfarande en massa mejl kvar som Alf och jag skrev till varandra. Det är både smärtsamt och på sätt och vis nyttigt att läsa. T.ex hittade jag ett uppmuntrande grattis när jag i höstas äntligen vann fighten mot Skatteverket och vi fick tillbaka retroaktivt nästan 300 000 kr i fastighetsskatt.


”Grattis till ett gott arbete Sofia!

Kul att höra, det krävs en som du för att få resultat. 

Hade varit trevligt att varit på plats för att dela glädjen med dig.
Hoppas du får uppskattning från omgivningen.

Vi hörs ha det bra!

/Alf ”



Jag blir glad av att läsa det.....o ja, tårarna kommer....precis hela tiden. Det här händer i en tid där det inte finns mycket kvar att töja på när det gäller mina känslomässiga och mentala gummiband. Det resulterar i att man känner sig så skör. Det sägs att man går stärkt ur prövningar men ibland är jag riktigt osäker…. Det här hade jag verkligen verkligen velat vara utan!!!!


 

Jag och Alf på Incits Användarträff i Stockolm hösten 2010.


  Tågresan upp! Annette, Alf, Cissi och Pelle

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22 23 24
25 26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards