Alla inlägg den 15 februari 2013

Av Sofia - 15 februari 2013 19:02

Vaknade i sköna hotellsängar. Som vanligt fantastiskt god hotellfrukost. Det är som det brukar. Ögat vill något mer än magen orkar. Tur att vi var matladdade innan vi begav sig oss till Universeum och alla dess våningar. Vi åkte lite spårvagn fram o tillbaka innan vi kom rätt... Alltså - jag gillar verkligen Göteborg men trafiken....är inte helt lätt. På vissa ställen känns det som om det kan komma bilar och spårvagnar absolut överallt.


Vi var lite oroliga för att David och Elin kanske var för "stora" för Universeum men de var supernöjda med dagen. Vi befann oss flera timmar i byggnaden och gick igenom många olika naturer - från svenskt fjäll till regnskog. En utställning handlade om kriminalteknologi - väldans intressant. David satt i lögndetektorn och var varken kille eller idrottsutövare. Man får hoppas att hjälpmedlet inte har ett allt för stort avgörande i rätten...


Det jag tyckte var allra häftigast var avsnittet med rymden. Visste verkligen inte så mkt om livet på en rymdfärja. Hade inte en aning om att besättningen var tvungen att träna regelbundet för att inte musklerna ska förtvina och benskörheten slåt till och kanske medföra benbrott när de är iväg månad efter månad.... Å jag som mest har varit ilsk på att så mycket pengar går till rymdforskning får nog snällt backa några meter. Forskningen ger ju värdefull vetskap om både sjukdomar och annat... Men jag har inte nån längtan att åka upp. Jag har fullt sjå med ångest inför kommande flygfärd till Turkiet i juni... Sen krävs det ju lite annat oxå för att bli antagen till rymdfärd. Ett högt IQ och en jädra massa högskolepoäng. Christer Fuglesang har några stycken....


Hemma och vad skönt det är med fredag! Stella is back - Gott!! Med posten idag fick vi en bröllopsinbjudan. Såååå kul! Nåt att se fram emot - verkligen!!!


Ha nu en fin kväll alla!!!


 

Ska det va så svårt att hålla kameran still!!!! Suddigt!!!!

 

Det gäller att föreviga ett sånt attans dyrt vin....

 

Gårdagskvälens måltid. Deng godaste torsken jag någonsin ätit!!! Mums...

 

En Göteborgsvy... Spårvagnar!

 

Universeum och hjulet (som jag hade tänkt att vi skulle åka men det var inte öppet)...

 

När jag sprang här senast var jag något tröttare.... 5 km kvar på Gbg-varvet...

 

Regnskog!!!

Vackert men jag föredrar dem på tallriken.... LAX!!!!

   

David  i hajgapet

 

Hittade en släkting oxå... ;)

     

Mjölk-kulor! 

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22 23 24
25 26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards