Alla inlägg den 17 februari 2013

Av Sofia - 17 februari 2013 20:42

Å vad hände igår? Igentligen? Melodifestivalen år 2013 är hittills ingen stor upplevelse. Nu hade jag inte räknat med att det skulle dyka upp någon ny Euphoria efter förra årets fantastiska jordskredsseger. Personligen känns det som att det är svårt att ladda om. Efter Ryback trodde jag inte något kunde bli mer outstanding.... Men sen kom Loreen och det kändes likadant och blev likadant... Otroligt om det skulle hända året därpå..igen... Å efter förra veckans "Swedish House Wifes"... Hallå? Jag ni är både VBM's och MILF's men idag - 2013 - det känns lite omodernt. För 10 år sen hade det gjort susen! Eller så är jag väl bara bitter att jag inte få va med i glitterklänning och platådojor...


Å så gårdagen. Enligt Facebooks kommentarer kunde "gubbarna" gå och dra täcket över sig och jag håller delvis med. Ja - de sjöng ju om sin egen låt "nåt man hört förut" för sådan var ju även den... Men som en mycket musikalisk vän skrev: "De sjöng ju åtminstone rent, till skillnad från vissa andra". Å det fanns flera plagiat igår... Alla!!!! kom igår 80-talets popisar Modern Talking igår. Cheri cheri Lady hette en av deras hits och det VAR ju den som Martin sjöng igår. Eller som min soffgranne tyckte - Brother Lui, och han har rätt även han eftersom Modern Talkings låtar var extremt lika! 


Nog om Mello....jag tittar ju hur som helst. Men bästa behållningen var från gårdagen gruppen State of Drama och låten Falling samt Ginas fenomenala sätt att greppa publiken och gå igenom TV-rutan. Nästan (!) alla hennes skämt går hem och det är riktigt kul!! Tack för ordet!


Söndagkväll och jag är trött! I morgon är det dax att få upp barnen igen efter en vecka av lov... Tänker inte tänka på det nu...


Godnatt!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22 23 24
25 26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards