Alla inlägg den 19 februari 2013

Av Sofia - 19 februari 2013 19:16

Mer snö och ännu mer snö.... Uttrycket "det blir så ljust och fint" kan fövisso ha en poäng i början på december när vi levt med höstrusk och mörkare dagar en lång tid... Men nu! Jag är ärligt talat rätt trött på vitheten samt all kyla och is. Det räcker nu!!! Å det verkar skottarna oxå tycka eftersom trottoarerna är dåligt skottade i hela stan. Nu generaliserade jag väl lite...samtidigt som jag förstår att pengarna till skottning antagligen är slut. Det ska tydligen komma ännu mer vitt...och strängare kyla oxå. Vi har ju ännu inte avverkat februari och det kan vara vinter länge ännu... Vintergnäll igen - jag hade ju lovat....att inte göra det... Att ödsla min dyrbara energi på vädret - det blir ju som det blir ändå.


Har gjort min första reversering idag...i nya ekonomisystemet.     Reversera betyder väl igentligen "vända" och det är att makulera t.ex faktura eller göra en omföringing när det gäller bokföring. Inget gnäll nu men man JÄMFÖR ju ideligen det gamla och det nya systemet... I det förra sökte man upp fakturan och tryckte "M" och "enter"... Sååå smidigt. I det nya söker man upp fakturan (om man lyckas med det...) Sedan markerar man posterna man ska reversera, därefter gör man ett reverseringsförslag och tittar på detta, därefter gör man en reverseringsbekräftelse och godkänner detta. Nu till det goda! JAG LYCKADES!!! De tre momenten i stället för ett - jag kanske kan hotta upp hastigheten och bli snabb, ha, ha, ha...  Anledningen till att det är tre steg är ju förstås att man inte ska ta bort nåt eller vända nåt som inte ska väck.... Hm! Det kommer bli bra! Jag lovar!


Nu - kvällsmat med barnen! Därefter ska jag börja läsa boken som kom med posten idag... Femtio nyanser av frihet... Ohlalalala... ;)


God kväll!!!



Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22 23 24
25 26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards