Direktlänk till inlägg 24 februari 2013

Drömmar om rapporter och drömrapport....

Av Sofia - 24 februari 2013 19:29

Det borde vara nog med den reella tid jag tillbringar på jobbet. Tydligen tycker min kropp något helt annat. Varför drömmer jag annars om jobbet... Dessutom vaknade jag tidigt fram på morgonkvisten och kan inte somna om...grunnade och försökte "lösa" frågor. I natt handlade drömmarna om rapporter. Rapporter och uppföljningsunderlag i nya ekonomisystemet Agresso. Spännande va? Faktum är att det känns som att jag tagit 3 steg framåt (och samtidigt inte 4 tillbaka) när det gäller just allt det nya. En stor sten eller bergknalle övervanns i torsdags när jag lyckades skapa både artikelgrupper, artiklar och skapa försäljningsorder och faktura!! SEGER! Nästan så man skulle rama in det första exemplaret och hänga upp på kontorsväggen ;))


Å så rapporterna... Alltså att ha koll på läget - att följa upp, stämma av är en ganska eller för att inte säga jätteviktig uppgift jag har i mitt arbete. Att ha knas på kostnaderna - vart tar pengarna vägen? Viktigt i alla företag och inte minst när inkomsterna kommer från kommuninvånarnas skattepengar. Att bara plocka från kassakistan utan att ha en susning om när det är slut...not good! Å jag fixade bl.a en härlig sammanställning. Lyckades få ut samtliga driftskostnader summerat per fastihget och konto. Så nu vet jag hur mycket el som förbrukades på t.ex Centralskolan i januari! Gott!! Resultatet av siffrorna fick jag greja till i excel. Summorna önskar jag i fetstil och man kan ju tycka det är estetiskt trams men det är såååå mycket mer lättläst.


Snart dax för soffan och lite kvällsmat. Innan dess ska jag föra min egen lilla rapport av ekonomin för februari. Excel hjälper mig att ha just lite knas på vad jag köper och hur mycket....


Ha en god kväll!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Söndag 17 mars 18:55

Igår kväll blev det inget Anne på Grönkulla, den underbara serie som vi följer på Netflix. Det var NHL-hockey och Jonas son Erik spelade med sitt Pittsburgh mot New York Rangers. Jag virkade mig in i andra perioden men gick och la mig kl halv tio. Or...

Av Sofia - Lördag 16 mars 17:43

En blank lördag, en ledig lördag. Vad gör vi helst då? Packar ryggsäcken med fika och ger oss ut. Vi var sugna på att gå runt Spexhultasjön och trots lite vanskligt väder gav vi oss iväg. Lite duggregn men ingen fara. Första kaffepausen tog vi efter ...

Av Sofia - Fredag 15 mars 19:19

Tiden går. Å tiden går fort. Alldeles för fort. 15 mars och nu vill man börja sakta ned kalendern. Men det var nyss fredag och nu är det fredag igen. En mastig vecka är till ända men den har varit otroligt bra. Resultatdialoger med Kultur- och Fritid...

Av Sofia - Onsdag 13 mars 19:46

Vaknade till ett vitt snötäcke. Bakslag faktum. Men det vita försvann tack och lov fort och innan jag tog bilen insöp jag vårluft. Det var mjukt ute. Helt underbart. Som jag har längtat efter denna våren. Det blir värre och värre för varje år. Vinter...

Av Sofia - Tisdag 12 mars 17:45

Idag har vi haft omvärldsdag. Många var vi vilket är kul. Samtliga ledamöter i kommunfullmäktige, nämndledamöter, VD för kommunala bolag, förvaltningschefer och avdelningschefer etc var inbjudna och vi samlades i Pigalle. Omvärldsdagen innebär my...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22 23 24
25 26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards