Direktlänk till inlägg 7 mars 2013

Köpa lite lycka...

Av Sofia - 7 mars 2013 19:06

Ni skulle sett Elin för en dryg timme sen. När hon öppnade paketet som kommit med Posten innehållande sina favvoprylar...Hon visade för någon dag sedan några armband med loggan "One direction" som hon ville ha. Hennes pengar - hon köpa - jag beställa. När jag satt där fanns det ju hur många prylar som helst..så jag köpte henne en gosig filt och ngn liten plastig necessär med dito grabbar på (i all hemlighet). För er som inte har barn/ungdomar i 8--14 års ålder är detta ett pojkband som sjunger pop. När hon begrep att det var mer än armbanden i kartongen...oj, oj, oj... Lycka på hög nivå!!!


På lunchen inhandlade jag rosa och ljusgula jeans till Stella + en grön top! Hon hade pekat ut några favoritfärger på byxor i den lilla folder som kom i brevlådan igår och eftersom hon för tillfället helt saknar passande byxor var det ett nödvändigt köp. Hon sitter i skrivande stund och njuter i sina nya kläder.... Lycklig!!!


Dagen har varit stressig (låter väl rätt så bekant). Den blir verkligen mer tuff när man VET att man måste hem och ha Stella på plats för dansträning kl. 17. Sista timmen av dagen skulle jag ta hand om en faktura - en sån där lång rackare och naturligtvis fick jag en diff på slutet. Men det GÅR att "parkera" och sedan spara för att nästa dag reda ut det som felar. Gjorde precis som man ska men enligt erfarenhet så är systemet svajigt...loggade ut och loggade in för att kontrollera att konteringarna på fakturan fanns kvar. ICKE!!!!!! Hel.....te vad förbannad man blir. En knapp timmes jobb åt fanders och en timme är MYCKET när man är i tidsnöd. Åter får jag tankar på häckrensning på Norra Sandsjö kyrkogård.... När man rensat klart för dagen gick man hem kl. 16.00 och det var då ingen som satte dit ogräset igen till nästa dag..


Men jag blev lycklig när jag sprang (under tiden Stella dansade). Det gäller ju att passa på. Våren är i luften. Orken finns i benen. Å faktum är att det går riktigt riktigt bra att springa till ROCK ME med One Direction   


Ps. Tack svärfar Åke för att du skjutsade David till bandyträningen idag.. 


Ha en fin kväll!!


 

Hur lycklig kan en 13-åring bli???

 

Så lycklig i vårkläder!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20
21
22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards