Direktlänk till inlägg 11 mars 2013

En rosa elefant....

Av Sofia - 11 mars 2013 19:42

Det spökar..... Jag har ju berättat om att vi bytt ekonomisystem. Höglandskommunerna tillsammans har börjat använda Agresso eller "Agressivo" som någon väldigt fyndig människa myntade häromdan. Man blir ju bara arg när man använder det... Nej, bort ned såna tankar - problem är till för att övervinnas! Utmaningar gör att människor växer! Å det ligger nåt i det! Nog för att det är mkt kvar att övervinna men det sker små framsteg varje dag! Me like!!!

Men......idag trodde jag att det spökade! Systemet hade producerat en faktura från ett uppsagt kontrakt och en faktura från det gällande kontraktet...?? Tänk er själva - du flyttar ut från en hyresrätt o får en faktura ett år senare och även den personen som bor där... Förvisso en fin inkomst för hyresvärden men icke så rätt... Allt löste sig dock o det fanns en naturlig förklaring! Trots allt....

Å du kung Bore - ge dig! På skarpen nu!!! Du kommer ändå inte vinna det här racet. Jag kommer att gå segrande ur denna striden. Kände det alldeles säkert i hela kroppen idag när jag sprang en runda efter jobbet. Du kan trilskas ett tag till med 15 minus på morgonen MEN gumman Tö finns där bakom hörnet o sprider vårdoft o fixar takdropp. Pass dig!!!
När jag sprang på Västra vägen på hemväg såg jag en rosa elefant!! Nä, det var min dotter Johanna, 17 år som var ute o sprang... DET är ungefär lika sällsynt som att se en rosa elefant! Kan möjligen förklaras med ord som stavas K-Ä-R!!! ; )

Gokväll!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Onsdag 27 mars 19:24

Medborgarbudget - en värdefull demokratisk process. Ut på tur! Förmiddagen ägnades åt att besöka resultatet av medborgarbudget i våra kransorter. En demokratisk process där folket får rösta och bestämma vad som blir verklighet av pengarna. Så värdefu...

Av Sofia - Tisdag 26 mars 18:58

Igår kväll var det gruppmöte för vårt parti, Centerpartiet. Bra diskussioner och gott fika - tack Tommy, engagerade medlemmar och god stämning. Vad kan man mer önska tänker jag. Det är mycket som händer och det stundar ett EU-val eller EP-val som det...

Av Sofia - Lördag 23 mars 16:38

I går morse fick jag bevittna hur den sista elstolpen fick fot, eller hjul. Luftledningarna är nu borttagna här i vårt område och en traktor for iväg med den. Äntligen blev vi av med vår fula ledning som förstör våra utsiktskort. Det är verkligen ett...

Av Sofia - Fredag 22 mars 19:07

Samarbete och samverkan är ett ord som har genomsyrat arbetet i kommunen sedan jag tillträdde för cirka ett år sedan. Det har verkligen gjort oss alla mycket mer medvetna om fördelarna att samverka både när det gäller det på politiska planet och i ve...

Av Sofia - Onsdag 20 mars 20:43


Skön tystnad smeker mitt öra Endast vinden hörs och läker mina vintersår Snövit matta lurar mitt öga Jag ser vinter men känner vår Kylan biter i min kind och håller isen envist kvar Från klockan sex till sex ser jag sjö och horisont Marstid...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20
21
22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards