Alla inlägg den 2 april 2013

Av Sofia - 2 april 2013 19:16

Det hettar lite i ansiktet och jag kan sammanfatta de senaste dagarna helt i min smak. SOL och den värmer och det där vita som ligger kvar - tja, man behöver ju inte titta på drivorna. Underbara dagar har passerat och de har varit fyllda med mycket god mat hos nära och kära, sovmorgon i plural, härliga löparrundor, tid med barnen och slappa i stolen vid husknuten - därav lite hetta i huden. Allt ovan kryddat med lite rus i kroppen...vårkänslor. Fåglarna vrålar i kapp och enligt kalendern är det nu april!!!


Å jag läste nån fyndig artikel i min favorittidning att "Lycka är inget ständigt tillstånd". Det är små små stunder av välbehag på mycket hög nivå. Det finns långa långa tider då man saknar det... När inget känns speciellt kul...allt är lite grått. Men flera gånger under Påsken har den där gokänslan kommit över mig. Det kan vara vid middagsbordet och ALLA barn sitter vid, det kan vara när man är församlad med sina bröder och deras familjer + mor och far. Det kan vara när man sitter i solen och hör David spela bandy på uppfarten eller Johanna åker långboard utanför huset... Ett litet pirr i hjärtat att man faktiskt har det helt fantastiskt bra.


Idag har jag fikat med bästa Tina med barn på Thimons. Vi satt vid tre olika bord så småtjejerna fick flamsa ifred, David och hans kompis fick spela på (umgås tillsammans) med sina mobiler....ifred och vi vuxna fick prata ifred. Härlig stund!!

I morgon laddar jag för jobb igen. Å det känns oxå bra. Barnen är lediga och Ulf likaså och att jag börjar på en onsdag känns mentalt rätt lätt!!


Ha en fortsatt go kväll!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15
16 17 18
19
20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards