Direktlänk till inlägg 13 april 2013

Tid att bara vara!

Av Sofia - 13 april 2013 17:57

Två sköna dagar har passerat. Jag som trodde att man skulle bli pigg av en upplevelse på SPA men jag är helt slut...mör och utlakad ;) Men det är energigivande ändå. I går åt vi en tre-rätters middag på Karlssons. Jättegod sparrissoppa till förrätt, lax till varmrätt och vaniljglass och lakritssås till dessert. Mätta blev vi!!


Sedan undrade man ju lite vad man skulle hitta på? En mjuk och mycket skön hotellsäng var i detta läget en hägring MEN är vi nu ute för en gångs skull kan vi ju inte sova!!!!!! Vi tog varsin öl, gick ned en trappa i lokalen till dansgolvet... Det var rätt tomt på folk men kl. 23.00 var det som om någon sockrat dansgolvet för då kom alla myror dit. Stuffade loss några timmar till typisk Sofia-musik, delvis uppmixat med samma dunk varje låt igenom. Otroligt kul är det att dansa och det blir billigare än att befinna sig i baren... Något jag dock inte begriper är VARFÖR man dansar med ölglas och flaskor i handen? Jag tror att vakten var uppe fyra--fem gånger och sopade bort en hög glassplitter. Å han fick inte bort allt - det kände jag bestämt under fötterna.


Vi startade dagen med underbar hotelfrukost och beslöt oss för att besöka gymmet på Atlantis före våra respektive behandlingar. Det var ju så smidigt att ta sig via hotellet till gymmet.... Det visade sig dock att det var precis tvärtom. Trots en stor skylt att gymmet är öppet från 05--19 på lör/sön öppnades inte dörren förrän kl. 10.10 Blir dessutom rätt irriterad...trots att vi sprang alla trappor ned till receptionen för att fråga varför inte passagekortet fungerade kunde personal inte informera om att Portalen har ett eget gym om man önskade träna tidigare. Nu blev det så stressigt så vi hann knappt ned i maskinerna förrän vi skulle upp.


Massagen var UNDERBAR!! Varför gör jag inte det oftare? Otroligt duktig massör. Hon frågade om hon skulle koncentrera sig på någon kroppsdel.... Jag kontrade ju "benen" med tanke på löpning och kanske lite för dålig stretching ibland... Benen var det då inga fel med. Däremot hittade hon rätt många små muskelknutor i ryggen vilket med all sannolikhet beror på stillasittande arbete och stress. Därefter - bubbelpool, en varm simbassäng, ångbastu och en massa tid att prata - helt underbar dag!!!


Däremot ger jag fem sura handdukar till hotellens sätt att reservera (=SNO) pengar på mitt konto. "Nä, det är inte vi" säger de utan bankerna. Ja, man ger dem sitt kort när man kommer - de reserverar pengarna och när man sen verkligen ska betala vid avfärd har man inte täckning. Banken har fortfarande mina pengar för reserveringen och frågan är när får jag tillbaks dem....det ska väl gå några bankdagar så de tjänar ränta. URK!!!!!!!!


Hemma nu!!! Mjuk, ren, trött men med ny energi!


En lördagkväll i soffan väntar! Gott!!


 

God mat i gott sällskap!!!

 

Min Sus - vänner sedan 1977!!

 

Dessert - vaniljglass med lakritsdrippel!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 29 mars 13:13

Igår invigde vi påsken med våra goda vänner Susanne och PA från Sandrydet. Vi tog med dem på promenad och vi besökte Torsa stenar och fortsatte på vår fina ås på andra sidan sjön. Ljuvligt ljummet väder med ett o annat stänk i luften. Vi pausade vid ...

Av Sofia - Onsdag 27 mars 19:24

Medborgarbudget - en värdefull demokratisk process. Ut på tur! Förmiddagen ägnades åt att besöka resultatet av medborgarbudget i våra kransorter. En demokratisk process där folket får rösta och bestämma vad som blir verklighet av pengarna. Så värdefu...

Av Sofia - Tisdag 26 mars 18:58

Igår kväll var det gruppmöte för vårt parti, Centerpartiet. Bra diskussioner och gott fika - tack Tommy, engagerade medlemmar och god stämning. Vad kan man mer önska tänker jag. Det är mycket som händer och det stundar ett EU-val eller EP-val som det...

Av Sofia - Lördag 23 mars 16:38

I går morse fick jag bevittna hur den sista elstolpen fick fot, eller hjul. Luftledningarna är nu borttagna här i vårt område och en traktor for iväg med den. Äntligen blev vi av med vår fula ledning som förstör våra utsiktskort. Det är verkligen ett...

Av Sofia - Fredag 22 mars 19:07

Samarbete och samverkan är ett ord som har genomsyrat arbetet i kommunen sedan jag tillträdde för cirka ett år sedan. Det har verkligen gjort oss alla mycket mer medvetna om fördelarna att samverka både när det gäller det på politiska planet och i ve...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15
16 17 18
19
20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards