Alla inlägg den 14 april 2013

Av Sofia - 14 april 2013 17:55

Inte en enda liten guling, inte en hästhov någonstans. Stella och jag tog cyklarna och letade i eftermiddags med cykelvägarna. De enda vårblommorna vi hittade var några snödroppar. De växte i och för sig på detaljplanerad parkmark...men alldeles för nära en trädgård så jag vågade inte låta Stella plocka dem...


Jag fick ta kort på min egen lilla blomma istället. Riktigt kul att befinna sig i lejongungan och i klätterställningen på skolgården en söndag - saker som Stella gör varje rast på vardagarna. Roligast var väl att klättra i tallen och kanske i mitt tycke lite långt upp men man har väl glömt hur man höll på när man själv var liten. Jag hängde ju både i knävecken och slog bakåtvolt när man satt på järnstången - tränade hårt på lekplatsen framme i Sjövik... Nu när min unge hänger upp och ner tror jag att hon ska slå ihjäl sig hela tiden...


En härlig helg är snart till ända. En skön löpartur på förmiddagen och det var FÖRSTA gången jag tog av mig ytterjackan - det är VÅR!!!! När jag kom hem var Ulf i full gång med att torka av altan, fixa olja på utebordet.......det ÄR vår!!!!


Å så slutligen: Som utlovat kommer här recept på potatisbakelser i filodeg. Hur enkelt som helst men ser riktigt "mästerkocksaktigt" ut. Till 4 pers. Gör postatismos som vanligt men ta två äggulor och lika delar mjölk och grädde tills moset blir fluffigt. Salta och peppra. Klipp till filodegsarken till lämplig storlek och lägg dubbla ark i hålen på en muffinsplåt. Fyll filodegshålen med potatismos. Överst lägger du en skiva gräddädel (alt chèvre) och gratinerar i ca 220 i 20 min. Ställ inte plåten för högt så filodegen bränns... Rykande åtgång - I promise!! Smaklig spis!

 

     

Värsta sjön under Lejongungan. Inte undra på att man ombeds skicka med extra mycket extrakläder till skolan... ;)

       

 

   

Llite för högt....eller?

 

Hittade några sötingar!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15
16 17 18
19
20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards