Direktlänk till inlägg 17 april 2013

Drömjobb...

Av Sofia - 17 april 2013 20:53

I am a writer!!! Jag älskar att skriva - har alltid gjort. Dikter, noveller, på senare tid bloggen... När jag blir stor ska jag bli författare. Men fram tills dess...vad vill livet med mig? Eller vad vill jag med livet? Jag älskar förvisso mitt jobb men all den energi (blod, svett o tårar...inte blod kanske men de andra två vätskorna) som går åt....ska jag verkligen lägga den på att få ihop siffror? I resten av mitt liv? 


Har i dagarna sett ett nytt jobb inom kommunen. "Informatör". Det står i annonsen: "Som kommunikatör på kommunledningskontoret arbetar du med att skapa redaktionellt innehåll till intranätet och externa webbplatser, sociala medier samt vår kommuntidning. Du är med och producerar pressmaterial, trycksaker, annonser och annat informationsmaterial. Arbetet innefattar kommunikationsplanering och samordning, övergripande arbete med att ta fram riktlinjer och att utveckla system, arbetssätt och rutiner, med mera."


Ett riktigt drömjobb. Faktum är att jag under min yrkesbana har haft just ovan arbetsupggifter. Å de resultat jag gjorde fick med godkänt med råge. Älskar "ordet" och skrivandet sitter i ryggraden! Jag minns min förste chef på RH-Stolen som satt och dikterade sina affärsbrev muntligt för mig (jo, det gick till så i början på 90-talet). Jag skrev och han var förundrad över hur jag alltid vände det negativa till något positivt. Han - Rolf Holstensson - var nog den person som gav mig ett starkt självförtroende när jag allra bäst bevhöde det.


Det finns dock ett stort MEN för att söka det där jobbet som informatör. Jag har inte utibildningen. Jag har inte läst medie- och kommunikationsvetenskapligt program på högskola/universitet och de år jag som erfarenhet skulle nog inte bedömas som motsvarande eller likvärdigt. Jo, jag har jobbat i både Illustrator och Photoshop men det var ju ett antal versioner sedan...

Å jag trivs ju på min plats som fastighetsekonom. "Skrivandet" får vara mitt fritidsintresse tills jag blir stor....

 

PS. Jag fick ekonomisk kompensation av Scandic Portalen för att de dragit kostnaden för SPA-upplevelsen trippelt i flera dagar på mitt kort UTAN någon som helst rättighet... Jag har ringt varje dag nu sedan i måndags och de bedyrar att det ska rättas till utan att något händer... Å vad fick jag? 4 st frukostbiljetter som gäller på ALLA Scandic-hotell. Okej! Har ni någon gång bott på hotell UTAN att frukosten ingår? Just a question? Pinsamt dåligt! Kanske man skulle ta bilen in till Jönköping någon morgon å äta frukost... Nån som vill hänga på? - JAG bjuder!!!!

 

God natt!!!

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Av Sofia - Söndag 14 april 19:37

Idag hade jag tänkt att göra så mycket, vara duktig och städa bilen och påbörja städning av växthuset. Ville inte vara ute en minut extra i denna hårda vind eller full storm. Blev inget med ovan sysslor men man kan ju vara duktig inomhus. Aska ur bra...

Av Sofia - Lördag 13 april 22:23

Upp i ottan och for till Skillingaryd. Stella hade då redan åkt, till Brinell för att göra högskoleprovet. All lycka älskade unge. Distriktsstämma med Centerpartiet på Skillingehus och tacksam att jag fick åka med Ann-Cathrin och Leif Gunnar. Vi ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15
16 17 18
19
20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards