Alla inlägg den 27 april 2013

Av Sofia - 27 april 2013 13:11

Maten smakar inget. Det är precis som det brukar... Nervositeten inför konserten förintar smaklökarna och pastan är bara konstistens att tugga på. Energi går det åt så därför får man lov att äta i alla fall. I kväll är det dax. "Music of the Night" med Niklas Andersson, Sandra Carménisch och Höglandskåren under ledning av Maria Sandberg. Å så förståsssss TCB-kören. Skulle köpa glitter-spray idag men se det gick inte att få tag i eftersom vi inte befinner oss runt nyår.... Nu får vi glittra helt av oss själva!!


Gårdagens övning gick jättebra. De trevliga artisterna anlände och vi spelade ihop allt. Mot slutet var jag dödens trött. Att komma direkt från ett drygt 2 h långt polisförhör till discohits och musikallåtar är minst sagt skarpa kontraster. Har förut beskrivit att sorgen lägger sig efter ett tag på botten av en sjö. Timmarna hos Polisen rörde upp alla känslor igen och det blir en märklig sörja i hjärnan. Kan inte hjälpa att tårarna kommer... Man har sorgen kvar även om tiden läker... Som nära arbetskollega till Alf har jag ju funderat på varför inte fler på jobbet har blivit kallade på förhör men som sagt - igår var det min tur. Önskar av hela mitt hjärta att de kunde lösa fallet - på något vis lättare att gå vidare....


Nu ska allt fokus över till konserten. Nu är det bara timmar kvar. Det är många klädbyten och mycket som ska klaffa. Hela min familj är där (alla utom Elin som är på weekend-resa till Gbg med en kompis - ja, hon fick dispens). Min bror Pelle fyller hennes plats. Mamma och pappa, mina svärföräldrar är på plats. Känns mycket bra!!


Ha en fortsatt underbar lördag!!!


 

Snart ska den på.....scenkläder......ett av dessa byten.


 

En bild från vår altan idag. Kan konstatera att Stella och jag har INTE riktigt samma uppfattning av vad som pryder en altan...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15
16 17 18
19
20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards